Byråernas produktivitet sjunkerReklamKomm:s branschanalys för 2011 visar att byråernas genomsnittliga intäkter steg med nio procent i fjol. Det är klart mer än vad de totala medieinvesteringarna ökade...14 November 2012, 11:21
Reklam för halv miljard exporterasReklamDrygt 10 procent av de svenska kommunikationsbyråernas intäkter kommer från exportförsäljnin, vilket motsvarar nära en halv miljard kronor. Allt enligt en undersökning från Komm.28 Maj 2012, 07:01
Slängdes av hästen ersätts i GuldäggsjurynReklamReklamanalytikern Clas Collin satt i juryn för Guldägget. Men en ridolycka tvingar honom nu att avsäga sig sin plats. Efterträder gör Saatchi & Saatchis Sverige-vd...8 Februari 2011, 16:30
"Byråerna kör över varandra"ReklamUnder 2000-talet har reklambyråerna ökat sin produktivitet med 12 procent. Samtidigt har lönerna ökat med runt 25 procent. Reklambranschen har tappat förmågan att ta betalt...28 Januari 2011, 08:55
Reklambyråerna som ökar mestReklamTrots raset under fjärde kvartalet ökade branschens byråintäkter förra året med sex procent. Bäst går det för de specialiserade byråerna i storstäderna, främst web- och...15 September 2009, 08:47