Hon är Cloettas nya marknadsdirektörFolk på vägHelena Wallentin ersätter Anna Bartholf som nyligen gick till E.On.17 November 2020, 10:00
Satsar på marknad med nytt byråteam när Karamellkungen går i pensionByråvalI samband med att Cloetta Pick & Mix pensionerar lösgodisvarumärket Karamellkungen och låter Candyking ta över tronen med en stor lansering i höst. Till sin...19 Augusti 2020, 12:25
Dubbelvinst i Designindex för CandyKings förflyttning från utbud till upplevelseDesignindexCloetta tog hjälp av Seventy Agency och frilansande art directorn Magnus Linehag och kammade hem guld i både identitet och förpackningsdesign när den andra omgången...29 Juni 2020, 11:55
Marabou har just lanserat en ny konkurrent till Kexchoklad. Frågan alla ställer sig är varförOpinionMarabou lanserar ännu en utmanare till Cloettas Kexchoklad. Håkan Olofsson frågar sig varför bolaget inte har lärt sig av tidigare misslyckanden.12 Februari 2018, 12:28
Guide: Så lyckas du med poddsatsningen för ditt varumärkeResumé insiktPodcasts exploderar – både lyssningen och utbudet. Men hur ska du som annonsör förhålla dig till det och vad behöver du tänka på för att...4 December 2017, 12:59
Läkerol tar hem B-Reel Innovation AwardMediaMarknadsavdelningen på Cloetta tilldelas årets B-Reel Innovation Award för arbetet med "Let's Talk" för Läkerol. I hård konkurrens med de övriga nio nominerade kampanjerna.19 Oktober 2017, 14:47
Malaco gör det enklare att gömma godisetMedievalMalaco vill hjälpa föräldrar att gömma godis för barnen så att de själva kan fortsätta smygäta. Därför lanserar de nu en serie specialdesignade godisgömmor.18 Maj 2015, 14:37
Greenpeace-kampanj bakom ny policy på CloettaPRTidigt i våras gick Greenpeace ut med en kampanj mot Cloetta med budskapet "Gör det rätta – gör slut med Cloetta". Efter påtryckningar från miljöorganisationen...16 April 2014, 08:10
”Gör det rätta, gör slut med Cloetta”PRLagom till kärlekens dag lanserar Greenpeace ett relationstest med Cloetta. Där kan man välja att ta en paus från Cloettas varumärken med anledning av att...14 Februari 2014, 11:46
Från Cloetta till CabombaReklamClaes Ekström, tidigare varumärkeschef på Cloetta, går till varumärkesbyrån Cabomba Brothers. - Jag har länge velat gå över till konsultsidan, säger han.16 Augusti 2012, 04:49
Spinn landar chokladjätteReklamChokladjätten Cloetta, som tidigare jobbat med fler byråer, satsar nu på att ge Spinn Action Marketing hela uppdraget. – Spinn ger oss den taktiska och strategiska...7 Mars 2011, 09:07
Mot OS – utan kexchokladPRCloetta och Carnegie – två tunga sponsortapp inför OS. Alpina skidlandslaget jobbar hårt för att hämta sig efter avhoppen.16 September 2009, 12:08