Coca-Cola light vill hylla uttrycksfullhet med ny designDesignNu lanserar Coca-Cola i Sverige ett nytt utseende på burkarna av Coca-Cola light. Enligt Coca-Cola är den nya designen en hyllning till uttrycksfullhet.11 mars 2020, 08:19
Coca-Cola Light överväger att ta bort logotypen från sina burkarReklamProjektet, kallat [unlabeled], är en del av en mångfaldskampanj.16 juli 2019, 11:50
Från Cola-hunk till hundschampoReklamI januari dök Andrew Cooper upp som den nya hunken i Coca-Cola light reklamfilm. Tio månader senare visar modellen självdistans när han dyker upp som tre olika sorters jyckar i en printkampanj för hundschampo.29 oktober 2013, 09:26
Marc Jacobs kolsyrade samlarboxReklamI veckan lanserades Marc Jacobs kollektion "Sparkling Together with Marc Jacobs" för Coca-Cola light i London. Både burkar och flaskor är designade av Marc Jacobs, dryckens Creative Director 2013.14 mars 2013, 09:01
Marc Jacobs – Coca-Cola lights creative directorReklamCoca-Cola Light firar 30 år med hjälp av modedesignern Marc Jacobs. Han är varumärkets creative director under hela 2013.6 februari 2013, 09:27
Nya Coca-Cola light-hunken – en trädgårdsmästareReklamKlockan 11.30 var det dags för hunken att åter kasta tröjan i Coca-Cola lights reklamfilm. Filmen är en del av en global kampanj i samband med att light-läsken firar 30 år under temat "Sparkling together for 30 years".28 januari 2013, 15:26
Coca-Cola light tar hunken tillbakaReklam2013 är året då Coca-Cola light firar 30 år. I den nya filmen tar man fram ett klassiskt manér från 1997. "Light-killen"är tillbaka.24 januari 2013, 18:00
Modeskaparens specialdesign för Coca-Cola lightReklamDen franske modeskaparen Jean Paul Gaultiers samarbete med Coca-Cola light är i full gång – med specialdesignade flaskor.Här är kampanjfilmen.13 april 2012, 12:27