Här hittar du samtliga artiklar, fördjupningar och analyser om Cure på resumé.se. Följ ämnet för att uppdatera dig i händelseutvecklingen om Cure.
Kampanj
DHL Express och Cure Media har gått ihop för att fira ramadan, en högtid som firas av miljontals människor i världen. Få företag satsar på ramadan-kampanjer, men DHL Express vill visa att det är en högtid som borde firas och uppmärksammas.
Resumé insikt
Influencencermarknaden fortsätter att växa, men 6 av 10 nätverk visar fortfarande röda siffror, visar Resumé Insikts kartläggning. ✓ Nätverket som sticker ut på alla parametrar: ”Teknik gör vår process mycket mer effektiv”. ✓ Fortfarande svårt att skapa lönsamhet. ✓ Nätverken tar mindre del av marknaden. ✓ Experten: ”Profilerna ställer allt högre krav”.
Resumé insikt
Männen finns på sociala medier, men varumärken har svårt att få dem att klicka på köp-knappen. Resumé Insikt har pratat med experter och forskare om varför ✓ Manliga influencers är i höga efterfrågan, ✓ varumärkena som lyckats ✓ kvinnor enklare faller för influencer marketing, ✓ det krävs mer forskning.
Resumé insikt
Historiskt sett har få influencernätverk kunnat visa upp gröna siffror. I en överetablerad bransch behöver mellanhänderna hitta unika erbjudanden som får annonsörerna och profilerna att vilja samarbeta. Vi har tagit reda på hur de nätverk som gjort vinst under pandemin har jobbat för att särskilja sig.
Opinion
För att marknadschefer ska ha möjlighet att öka sin förmåga att påverka andra chefer är det av yttersta vikt att man börjar koppla samman digital transformation och marknadsföring. Här har de traditionella bolagen mycket att lära av digital natives. Det skriver Carlos Casquilho på Cure Media i ett svar till Mats Georgson.
Resumé insikt
Det kryllar av hypegrupper i sociala medier, vars syfte är att använda engagemang som valuta för att få detsamma tillbaka. De annonsörer vi talar med om fenomenet är kritiska och lyfter risken att köpa ”grisen i säcken”. Influencernätverket Beatly går mot strömmen och menar att det är bra att det går att lura algoritmerna.