Här hittar du samtliga artiklar, fördjupningar och analyser om Dentsu på resumé.se. Följ ämnet för att uppdatera dig i händelseutvecklingen om Dentsu.
Resumé insikt
Snart är alla tredjepartscookies fimpade i webbläsarna. Samtidigt lurar fler EU-regleringar runt hörnet. Åtstramningen kring integritet online tvingar annonsörerna att tänka i nya banor. Men hur ska man göra det egentligen – rent konkret? Vi har snackat med experter för svar: ✓Därför är det ett stort misstag att sitta still i båten. ✓Så jobbar du med förstapartsdata på bästa sätt. ✓Därför kommer budgetflexibilitet vara en viktig parameter. ✓Så hittar du balansen mellan olika mätmetoder.
Morgonsvepet
Byråjätten Dentsu konsoliderar flera varumärken i nya Dentsu Creative, McCann tar Cannes lions till Metavers och Google avslöjar vilka videoannonser som gått bäst på Youtube under det senaste året. Det är några av nyheterna i morgonsvepet.
Morgonsvepet
Antalet stämningar mot klimatrelaterad reklam har fördubblats på fem år, Johan Lindeberg blir creative director för NFT-plattform och färre amerikaner vill reglera techjättarna. Läs mer i morgonsvepet.
Nyheter
De ledande branschmedierna i Danmark, Norge och Sverige – Markedsføring, Kampanje och Resumé – sammanställer de viktigaste nyheterna från månaden som gått. Och sätter alltsammans i en nordisk kontext.
Morgonsvepet
Omnicom sjätte holdingbolaget att göra exit från Ryssland, Spotify planerar satsning på NFT och Geelmuyden Kiese gör sitt bästa resultat någonsin i Sverige. Det är några av nyheterna i morgonsvepet.
Morgonsvepet
Sedan McDonald's valde att lämna Ryssland har en märkligt bekant logotyp skickats in till den ryska immaterialrättsmyndigheten. Ännu en byråjätte lämnar landet, och både Sveriges och Ikeas varumärken intar topplatser.
Affärer
Publicis Groupe är mer lönsamma än någonsin och samtliga holdingbolag visar stark tillväxt. ”Det vi ser är en återinvestering i marknadsföring när ekonomin återhämtar sig”, säger WPP:s koncernchef Mark Read.
Morgonsvepet
Dentsu skär ner på tusentals tjänster, Coca-Cola använder pandemin för att vårstäda verksamheten och Therése Lindgren tar avstånd från e-handelsbolaget Na-kd efter larmen om skadlig arbetskultur. Det är några av nyheterna i morgonsvepet.
Helgintervjuer
I över 30 år var sir Martin Sorrell reklamvärldens mäktigaste. Efter att ha fått sparken från WPP valde han bort ett pensionärsliv i lyx för att börja på ny kula. Nu ringer hans mörka profetior ut över branschens holdingbolag.
Morgonsvepet
Dentsu drar ner med 7 procent av de globala utgifterna, Instagram öppnar upp för annonser i IGTV och Twitter och Facebook går skilda vägar i frågan om faktagranskning. Det är några av nyheterna i morgonsvepet.
Reklam
Att konceptet "där livet händer har blivit en succé" för Ikea i Sverige har ingen missat. I Indien har möbeljätten hittat en annan väg att stärka det emotionella värdet i kundernas relation till varumärket – med talande produkter.