Därför blev reklamen så jävla allvarligResumé insikt(Ur arkivet) De bästa kreatörerna har slutat skratta och humorn har förlorat sin plats i den svenska reklamen. Hur gick det till?...26 Februari 2020, 11:23
”Kreativitet är ett misshandlat, missbrukat och missuppfattat ord”HelgintervjuerNär Nicke Bergström fick en hjärtinfarkt i höstas var det tredje gången han var nära att dö. Drivkraften att göra saker som ingen annan har...30 Mars 2018, 09:11
Säljes: Diesels ikoniska reklamReklamI vintras ställdes Diesel och Paradisets omtalade reklam från 1990-talet ut på Fotografiska. Nu säljs replikor av kampanjerna på auktion.29 Augusti 2017, 09:05
Kastades in i 90-talets hetaste reklamjobb – nu måste hon vara mer kreativ än någonsinHelgintervjuerDDB Stockholms vd ställer hårda krav på medarbetarna. För Resumé berättar Tove Langseth om hur det var att jobba med Diesel på Paradiset som ny...2 December 2016, 15:23
Diesel uppmuntrar folk att ge upp sociala medierReklamDiesel återlanserar sin bäst säljande sko någonsin med en online-kampanj som uppmuntrar människor att gå offline, sluta göra inlägg i sociala medier och gå tillbaka...27 November 2012, 11:31
Diesels djuriska klyschparodiReklamVilka coolingar... Kolla in Diesels nya sommarkampanj för solbrillor. Reklambyrån Poke ligger bakom klychparodin.1 Juni 2012, 09:32
Här är Diesels vårkampanjReklamHär är Diesels nya kampanj för våren. Kampanjen är plåtad av stjärnduon Mert Alas och Marcus Piggot.18 Januari 2012, 10:23
Svensk reklamare bakom DieselfilmNyheterTomas Mankovsky står bakom nya musikvideon för bandet ”Danicing Pigeons”, som sponsras av Diesels nya musikprojekt.9 Augusti 2010, 08:04
Diesels kampanj kan stoppasReklamDiesel, som förra veckan vann Grand Prix i Cannes Lions Outdoor-kategori med sin ”Be stupid”- kampanj har blivit hyllad världen över. Men den har även...1 Juli 2010, 19:32
Diesel har valt bort FarfarReklamFarfar arbetar inte längre med Diesel. I stället arbetar klädmärket enbart med brittiska byrån Anomaly.12 Mars 2010, 11:12
Diesel bakom årets dummaste kampanjNyheterKlädmärket Diesel har en historia som en säker reklamköpare. I den nya kampanjen slår företaget ett slag för dumheten.25 Januari 2010, 15:40
Diesels byrålösa experimentReklamDiesel har en lång tradition av att samarbeta med svenska byråer som exempelvis Farfar. Nu tar man en ”paus” från byråsamarbeten och har gjort den...5 Augusti 2009, 08:29