Svenska digitala marknadsförare tjänar näst sämst i NordenRapporter170 000 kronor. Så mycket mycket mindre får en digital marknadsförare i Sverige betalt i årslön, jämfört med en i Danmark. Det slår en ny...1 Juli 2020, 09:59
Lilla julafton för digitala marknadsförare – 8000 system att välja påOpinionResumés bloggare Martin Edenström summerar nattens martechkonferens med nestorn Scott Brinker med de viktigaste punkterna för marknadschefer.23 April 2020, 08:43
Digitalbyrån bakom stödgrupp på Linkedin: ”Många sätter ihop resurser och tipsar”MediaI slutet av förra veckan startade några personer från Web Guide Partner ett forum för företag som vill ha hjälp i krisen. – Vi...25 Mars 2020, 10:17
Delorean växer dynamisktFolk på vägDelorean fortsätter satsa på datadriven och dynamisk kommunikation. I somras blev Avalon Curtis byråchef och nu rekryterar den digitala kommunikationsbyrån Lotta Saxe, senior projektledare som...22 Oktober 2018, 12:01
Prat PR tar in digital spetsFolk på vägSusanne Ståhl börjar som digital strateg hos Prat PR. Hon har mångårig erfarenhet av digital kommunikation och har verkat i branscher som kommit långt i...12 Oktober 2018, 06:34
Investeringarna ökar – men reklameffekten minskarMedievalInvesteringarna i digitala medier har ökat från drygt 8 miljarder till över 20 miljarder kronor mellan 2013 och 2017. Samtidigt har reklamerinran sjunkit. I nya...27 April 2018, 12:05
Trygg-Hansa om valet av Perfect FoolsByråvalTrygg-Hansas kommunikationsdirektör Mats Dahlquist om valet av Perfect Fools, deras nya kommunikationskoncept och farorna med att gå ut i pitch.19 April 2017, 08:39
Mazda väljer RiverByråvalMazda har efter byråupphandling lvalt River som digital kommunikationspartner för Skandinavien.31 Januari 2017, 10:22
Efter Delmon Haffo – Moderaterna anklagas för att mobilisera trollenMediaDet omtalade klippet har väckt debatt kring partiets digitala kommunikation, Obama menar att fejknyheter kan skada demokratin och Unionens kampanj har blivit omtalad globalt. Det...18 November 2016, 06:47
Vill skapa tryggare digitala annonsörerReklamOnline har växt explosionsartat sedan millenieskiftet, men marknadsförare världen över är inte helt säkra på om deras digitala investeringar fungerar. Nu lanserar Sveriges Annonsörers digitala...2 September 2016, 09:36