Genombrott, backlash och återuppståndelse – Resumés guide till plattformarnas livscykelSociala medierÄr inte ditt varumärke på Tiktok är det bortglömt nästa år. Eller? Vi har undersökt de olika stegen på hajpkurvan för nya medieplattformar.11 September 2020, 09:49
Online är IRL – vi måste ta vårt ansvarOpinionVi som arbetar med marknadskommunikation, oavsett om vi är på byrå- eller kundsidan, måste tänka efter innan vi tar fram nästa uppmärksamhetssökande kampanj, skriver Karl...3 Maj 2018, 12:50
Investeringarna ökar – men reklameffekten minskarMedievalInvesteringarna i digitala medier har ökat från drygt 8 miljarder till över 20 miljarder kronor mellan 2013 och 2017. Samtidigt har reklamerinran sjunkit. I nya...27 April 2018, 12:05
Stämning stoppar inte bolaget bakom den populära adblockernMediaEn halv miljard har laddat ned Adblock Plus för att slippa annonser på nätet. Mediejättarna står i kö för att få stämma företaget. Hittills har...28 April 2016, 08:03
35 miljoner på digitalt utvecklingsstödMediaSnart kan nyhetstidningar ansöka om stöd för att utveckla sina digitala publiceringstjänster. Syftet är att höja kvaliteten på den digitala nyhetsförmedlingen.29 Mars 2016, 13:27
MUF sjösätter största digitala kampanjen någonsinPRI dag drar MUF igång sin största digitala kampanj någonsin. Med budskapet "Sänk regeringen" vill de ta på sig ledartröjan i oppositionen.18 Mars 2016, 18:24