Åkestam Holst tar täten med månadens bästa idéMånadens idéDen omvända call girl-tjänsten för Talita av Åkestam Holst är den första kampanjen att prisas i Månadens Kampanjs nya kategori idé.16 Februari, 13:19
Efter Grand Prix i Eurobest – Petronella Panerus blir vd för Doconomys byrå FarmByråerI dag blev The 2030 Calculator belönade med grand prix i innovation under Eurobest. Bakom lösningen står Farm, en byrå sprungen ur Doconomy som tar...10 December 2020, 13:04
Nio Grand Prix till svenska byråer i EurobestTävlingDe svenska byråerna fortsätter skörda framgångar i Eurobest. När det i dag var dags för Grand Prix-utdelningen var det återigen Ingo och Burger King som...10 December 2020, 11:14
Två Grand Prix-vinnare i konkurs i år – därför uteblev dragningskraftenResumé insiktRBK och Volontaire är två av få svenska byråer som vunnit Grand Prix i Cannes Lions under 2010-talet. Men trots att de bevisligen skapat världens...18 November 2020, 12:47
”Kreatörer har oftast extremt dåligt självförtroende”PodcastI andra avsnittet av Orlic & berättar Doconomys grundare Johan Pihl och Mathias Wikström om resan från en reklamidé till ett fintech-bolag som hittills tagit...29 September 2020, 08:52
Droga5-profil till DoconomyNyheterStartupen Doconomy plockar in Droga5:s chief experience officer Grace Francis i styrelsen.23 Juli 2020, 06:51
Efter konkursen – nu ska deras startup hjälpa näringslivet räkna på utsläppByråerDet har varit en händelserik vår för Mathias Wikström och Johan Pihl, som gått från att driva reklambyrå – till att lägga all sin tid...14 Juli 2020, 13:07
600 svarta reklamare i öppet brev till byråledare – kräver förändringMorgonsvepetStort branschupprop i USA efter George Floyds död, McDonald's tar tillbaka CMO-rollen och DO Black vinner penna i D&AD. Det är några av nyheterna i...10 Juni 2020, 06:35
Svenska DO Black toppar Warcs lista över världens främsta hållbarhetskampanjerKampanjUPPDATERAD. Doconomy och DO Black, framtagen av svenska RBK, toppar årets upplaga av prestigefulla The Good Report. På listan rankar Warc och Act Responsible världens...17 April 2020, 08:48
Klimatkort med köpstopp överlägsen vinnare i Månadens kampanjMånadens alt. media/innovationKreditkortet Do Black gjorde succé i årets sista omgång av Månadens kampanj alternativa media/innovation.18 December 2019, 09:35
500 varumärken går samman – ska vara klimatneutrala 2030MorgonsvepetEtt gäng varumärken samlas under parollen ”Net Zero by 2030”, Walmart i blåsväder efter kokaintomte och Doconomy får en ny delägare i form av Mastercard.11 December 2019, 07:37
Efter år av förluster – Hill + Knowlton vänder till vinstNyheterEfter att de senaste nio åren redovisat sammantaget över 30 miljoner kronor i förluster har Hill + Knowlton Strategies lyckats vända utvecklingen. I 2018 års...14 Augusti 2019, 09:22
Ytterligare lejon till DoconomyReklamDO Black heter bankkortet som utvecklats för att mäta konsumtionens klimatpåverkan. Kampanjen har tidigare belönats med ett Grand Prix i Cannes Lions. Nu får den...21 Juni 2019, 15:58
Doconomy och DO Black bryter ny mark – prisas med grand prixReklamFör två år sedan, när Johan Pihl och Mathias Wikström på varsitt håll vunnit ett grand prix i Cannes, föddes idén till Doconomy och DO...20 Juni 2019, 12:56
Dubbla vinstchanser för svenska klimatkortetNyheterMathias Wikström och Johan Pihls klimatkompenserande kreditkort DO Black får två nomineringar i creative ecommerce.19 Juni 2019, 07:39
Johan Pihl tillbaka som ECD på RBKFolk på vägUnder våren har samarbetet mellan RBK och hållbarhetsprojektet Doconomy, där Johan Pihl är en av grundarna intensifierats. Samarbetet innebär nu att Johan Pihl blir mer...4 Juni 2019, 07:03
Tio nya till Making WavesFolk på vägMaking Waves stäker upp med tio nya medarbetare, från bland annat DDB, Watty och Seventy.21 Maj 2019, 12:33
Doconomy lanserar kreditkort med koldioxidgräns – backas upp av FNNyheterSvenska fintech-bolaget Doconomy, som är grundat av Johan Pihl och Mathias Wikström, lanserar DO Black – det första kreditkortet med en gräns på koldioxidutsläpp. Nu...6 Maj 2019, 11:48
Nu lanseras branschprofilernas hållbarhetsprojektNyheterDet senaste året har branschprofilerna Johan Pihl och Mathias Wikström jobbat med projektet Doconomy, banktjänsten som ska underlätta för konsumenter att minska sina klimatavtryck. Nu...25 Februari 2019, 09:25
Innnovationsduon hjälper konsumenten minska klimatpåverkan – med banktjänstHelgintervjuerJohan Pihl och Mathias Wikström ligger bakom några av den svenska kommunikationsbranschens mest banbrytande lösningar på senare år. Nu har de återförenats för att sänka...21 December 2018, 14:36