Reklameffekten är luddig – då ökar behovet av kundkännedomResumé insiktEn gång var reklameffekt något verkligt. Dressmann sålde fler kalsonger. Svenska Spel blev av med fler trisslotter. Förre TV4-chefen Jan Scherman förklarar framtiden med lite...27 April 2018, 14:42
MQ-snubbar och mindre moderna DressmanmänResumé insiktKläderna gör mannen. Frågan är: vilken man. Dressmannen eller MQ-Brothers-mannen? Resumé Insikt synar männens inställning till de svenska modebutikerna i sömmarna.10 Maj 2017, 13:22
”Reklambranschen har alltid varit usel på att ta samhällsansvar”OpinionFöretagens samhällsansvar i all ära, men vilket eget ansvar för att göra världen bättre har du som kommunikatör eller mediemänniska? Det undrar Per Grankvist.4 November 2016, 09:08
Här är byrån som fixar pr åt Zlatans nya varumärkePRZlatan Ibrahimovic har på senaste tiden lagt sitt namn på många olika affärsprojekt – Volvo, en egen parfym och Vitamin Well för att nämna några.8 April 2016, 09:09
Zlatan hajpar Dressmann-samarbetet: ”Kommer slå ner som en bomb”PRZlatan bygger upp förväntningarna inför sitt samarbete med Dressmann, Cancerfondens beslut att avbryta sin kampanj välkomnas och vi blir allt mindre personliga på Facebook.8 April 2016, 06:31
12 saker vi bär med oss från branschåret 2015MediaResumé hälsar er gott nytt år genom att blicka tillbaka på händelser, frågor och fenomen som varit på tapeten 2015. Teman som högst sannolikt kommer...30 December 2015, 13:48
Kampanjkrocken i tunnelbananMedievalBilderna är svartvita, manéret avskalat och både copytext och avsändare befinner sig på samma höjd i affischerna. Gant och Dressmanns utomhuskampanjer hänger sida vid sida...9 September 2015, 11:49
"Bara en början på att försöka förändra synen på kroppsideal"ByråvalForsman & Bodenfors underklädeskampanj för Dressmann är ett test för att se om det kan bli ett långsiktigt samarbete. Reklambyrån tror att kampanjen kan bidra...9 September 2015, 10:17
”Dressmann-reklamen en flipp – varumärket vinner på detta”ReklamAll reklam som testar nya grepp och ifrågasätter normer är bra för branschen, säger reklamforskaren Nina Åkestam. Dressmann vinner på draget.8 September 2015, 12:15
Dressmann utmanar modeindustrins kroppsidealReklamI går lanserade Dressmann en ny kampanj med sju män som gestaltas precis som de är för att vidga bilden av hur den perfekta kroppen...8 September 2015, 10:52
Studentkortet ska få Dressmann att nå ungaReklamI ett försök att nå fler studenter erbjuds alla som kan verifiera sig med Studentkortet 15 procent rabatt på Dressmann.26 Maj 2015, 13:24
”Han vet att han formar sin myt efter sitt agerande”ReklamZlatan Ibrahimovic medverkan i FN-kampanjen "805 Millions Names " förstärker bilden av fotbollsstjärnan som mänsklig och folklig. En högst medveten strategi enligt varumärkesdoktorn Eva Ossiansson...17 Februari 2015, 12:45
12 saker som vi bär med oss från 2014Media2014 har varit ett händelserikt år. Resumés redaktion har samlat de bestående intrycken i en listicle du inte får missa.19 December 2014, 13:19
Klyschor om Dressmanns Zlatan-projektPRIgår kunde Resumé rapportera att Zlatan Ibrahimovic startar ett eget sportvarumärke ihop med den svensk-norska klädkedjan Dressmann. Det hela sker inom ramen för ett join-venture-bolag...16 December 2014, 14:14
”En marknadschef måste vara hands on”Sponsring/EventKnut Vidar Nilsen är maknadschef för Dressmann. Förra året kammade han hem förstapriset som Sveriges bästa marknadschef i kategorin ”kläder”. För Resumé berättar han om...26 November 2014, 11:46
Aftonbladet och Dressmann i klädsamt samarbeteReklamHär är den senaste satsningen i Aftonbladets samarbete med Dressmann. Tidningens läsare har utsett de tio mest välklädda Dressmann-kunderna. De är modeller i Dressmanns reklamfilm på TV4...24 Maj 2012, 08:55