Här hittar du samtliga artiklar, fördjupningar och analyser om Droga5 på resumé.se. Följ ämnet för att uppdatera dig i händelseutvecklingen om Droga5.
Resumé insikt
Vem äger vilken byrå? Vilka har slagits ihop? Och hur går verksamheterna ekonomiskt? Resumé Insikt har lagt pussel och kan nu presentera en unik byråkarta för dig som vill ha stenkoll på den svenska byråbranschen.
Byråer
Den nya Göteborgsbyrån Republiken vill överbrygga gapet mellan digital marknadsföring och management. Bland de första kunderna finns Hemnet-utmanaren Norban, e-hälsobolaget Cuviva och mjukvarubolaget Netclean.
Helgintervjuer
Förra året köptes Droga5 upp av Accenture Interactive. Den australienfödde byråbyggaren David Droga ser en reklambransch som krymper, men har samtidigt en fast tro på kreativiteten. Den holländska journalisten Nils Adriaans träffar en av Kommunikationsvärldens mest inflytelserika krafter och pratar om framtid, drivkrafter och förklarar varför han valde att sälja sitt livsverk till en konsultjätte.
Nyheter
I det senaste avsnittet av Komm-podden Orlic& träffar David Orlic Accenture Interactives Nordenchef Mattias Boman och NoA:s Sverigechef Petronella Panerus. I samtalet delar de två nätverkstopparna med sig av sin syn på hur framtidens byrånätverk kommer att se ut.
Reklam
Om någon på reklambyrån Droga5 i New York lämnar kontoret innan nio på kvällen är risken att en kollega retsamt utbrister: ”tar du halvdag?”. Det erfar den unga kreatörsduon Felix Karlsson och Tobias Lindborg som trots arbetstempot älskar reklamarlivet mitt på Wall Street. Här är deras tips för att få jobb på andra sidan Atlanten.
Reklam
Beroende på vilken etnicitet du tillhör får du antingen vända dig till "skönhetshyllan" eller till "etnicitetshyllan" för att köpa till exempel smink eller hårfärg i USA. Det vill Shea Moisture ändra på med sin nya reklamfilm Break The Walls.
Reklam
Droga 5:s onlinekampanj för öltillverkaren Newcastle med Oscars-nominerade Anna Kendricks i fokus sågs av miljontals amerikaner under SuperBowl. Det speciella med reklamen är att den handlar om att Newcastle inte har råd att göra SuperBowl-reklam.
Reklam
Niklas Lindström blir chef för interaktiv produktion på Droga 5 i New York. Han kommer närmast från en roll som digital chef på Forsman & Bodenfors, där han bland annat har jobbat med Volvo Lastvagnar som fick stor uppmärksamhet i världen med Jean-Claude Van Damme-filmen Epic Split.