Här hittar du samtliga artiklar, fördjupningar och analyser om E-postmarknadsföring på resumé.se. Följ ämnet för att uppdatera dig i händelseutvecklingen om E-postmarknadsföring.
Resumé insikt
Det är stor skillnad på hur kvinnor och män, unga och äldre handlar. Den som bemästrar olikheterna kan med små medel få stor effekt på försäljningen. Vi har plockat ut 13 intressanta fakta om svenskarnas shoppingvanor och låtit tre experter ge tips och råd för hur marknadsförare kan använda insikterna till sin fördel.
Nyheter
Annonsörer intill vit makt-musik på Youtube, smygreklam i sociala medier och e-postinkorgar fulla av reklam. Här kan du läsa ikapp Resumé Insikts bästa artiklar från våren som har gått.
Resumé insikt
Framgångsrik e-postmarknadsföring är en vetenskap. Rabatter, kompisapproach och stressiga budskap. Ändå är det inte alla som lyckas med sina utskick. – Vi människor är fullkomligt dumma i huvudet, vi kan inte värja oss mot stresskänslan, säger Mikael Aldestam, digital strateg på Reaktion.
Resumé insikt
Flera av varumärkena som skickat reklammejl till oss har vi aldrig varit kunder hos. Vår egen arbetsgivare Bonnier är ett av dem. Vi har följt hur vår mejladress har slussats mellan databaser och till slut använts för att fylla vår inkorg med marknadsföring. – Vi försökte helt enkelt göra det bättre men det blev sämre, säger kunddataansvarig Johan Bergqvist.
Resumé insikt
Åhléns, Hotels.com och Sportamore skickar stora mängder mejl med köpuppmaningar och stressade budskap till oss som kunder. Varför har de valt denna strategi och ger den resultat? – I framtiden kommer vi lyssna mer på kunden och respektera var den vill bli kontaktad, säger Johan Järnliden, marknadschef på Sportamore.
Resumé insikt
Är det rimligt att bombas med e-postreklam från samma varumärke i princip varje dag? Den frågan ställer sig Resumé Insikts Julia Lundin och Yasmine Winberg som kartlade sina privata inkorgar under en månads tid – och upptäckte att 75 procent var reklam. Dessutom hittade de taktiktrender, regelfel och ett och annat varumärke de aldrig hört talas om förr.