Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Epic Split

Här hittar du samtliga artiklar, fördjupningar och analyser om Epic Split på resumé.se. Följ ämnet för att uppdatera dig i händelseutvecklingen om Epic Split.


”Jag skulle inte rekommendera svenska byråer till startups” – därför oroar sig Björn Engström för reklambranschen

Helgintervjuer

­

Med Epic Split knäckte han koden för global spridning och vände upp-och-ner på föreställningen om vad en b2b-kampanj kan vara. Efter 33 år på Forsman & Bodenfors och över 100 prisguld gör Björn Engström sorti och tar med sig sin erfarenhet in på startup-scenen. Men det är inte utan oro för den bransch han lämnar bakom sig. I en stor intervju med Resumé berättar han om:
✓ De avgörande komponenterna för organisk spridning.
✓ ”Journalistmetoden” och vad den betyder för kampanjmakande.
✓ Varför byråerna måste ta talangflykten på allvar.
✓ Hur byråerna behöver anpassa sig för att vara relevanta för startup-bolag.
✓ Spelet bakom Jean-Claude van Damme-reklamen.
✓ Arbetssättet som gjorde Forsman & Bodenfors så framgångsrika.

22 januari, 06:30