Pontus Formgren: "Ölavtalet känns osmaklig och omodern"Resumé insiktPontus Formgren, ny strateg och projektledare på Redgert Comms, är inget fan av Åkestam Holsts "Ölavtalet", gillar Oatlys bråk med Arla – och frågar sig...16 Oktober 2019, 06:16
Zeke Tastas: "Reklambranschen står inför en revolution – ingenting är mer spännande än kaos"Resumé insiktZeke Tastas, delägare och creative director på River, om varför Norrsken är det mest spännande projektet just nu, om en reklambransch i stark förändring och...30 September 2019, 06:49
Ebba Körlof Sundberg: "Skämspåsarna för klimatet bäst just nu"Resumé insiktPlastpåsarna som gör att du får skämmas när du bär hem varorna – en aktivering som gjort avtryck på riktigt. Det säger Ebba Körlof Sundberg,...17 Juni 2019, 08:03
Björn Owen Glad: Spelreklamen borde avvecklasResumé insiktBjörn Owen Glad, grundare av Spoons utbildningssatsning StoryCo, berättar i veckans spaning att han inte är imponerad över dagens spelreklam. Content marketing däremot är en...27 Maj 2019, 09:11
Gül Heper: Här är en utmaning till resebranschenResumé insiktGül Heper, som nyligen lämnade HiQ för att hoppa på rollen som business design principal på BBH Stockholm, utgår från kundupplevelsen och uppmanar resebranschen att skapa...21 Maj 2019, 16:16
Jakob Mjöbring: Pr-byråerna sitter i förarsätet för syfterdrivetResumé insiktJakob Mjöbring, digital strateg på pr-byrån Punkt PR och bloggare på Resumé, om varför han imponeras av varumärkeshetsen kring Formel 1 – och varför pr-byråerna...16 April 2019, 09:27
Janna Norberg: "Finns inget så unsatisfying som Valios Insta-videos"Resumé insiktJanna Norberg, nytillträdd senior ad på Nosy, ifrågasätter Valios Instagram-videos, hyllar kampanjen Adam Berit och pratar hållbarhet i denna veckas Q&A.3 April 2019, 08:38
Johan Järnliden: Magstarkt att medier höjer sina priser när räckvidden minskarResumé insiktJohan Järnliden byter snart Elgiganten mot Sportamore. I veckans Q&A berättar han om sin favoritreklam och vad han tycker om mediernas prishöjningar.12 December 2018, 13:15
Emil Thelander: Så tar du tillvara på passionsdrivna insikterResumé insiktEmil Thelander, vd på Omnicoms nystartade byrå Drum, beundrar Nike för sin djärvhet, betonar vikten av passionsdrivet – och delar med sig av sina bästa...21 November 2018, 12:50
Magnus Törnblom: Mina insikter från #metooResumé insiktMagnus Törnblom lämnar TV4 efter 18 år. Nu väntar en ny bransch – när han kliver in som presschef på Klarna. Magnus Törnblom delar med...14 November 2018, 08:33
Håkan Gustafsson: Håll koll på de kinesiska bolagenResumé insiktPHD:s nya planeringsdirektör Håkan Gustafsson tittar med nyfikenhet mot Kina, micro-influencers – och berättar varför han alltid försöker arbeta efter 70-20-10-regeln.24 Oktober 2018, 08:00
David Gabor: MasterClass har en häftig produktResumé insiktStarflows grundare David Gabor är veckans spanare i Resumé Insikt.16 Oktober 2018, 07:56
Christina Knight: "Blir inkluderande reklam norm eller opportun?"Resumé insiktReklamveteranen Christina Knight ser med tillförsikt på boomen med inkluderande reklam, berättar om sina upplevelser med Det nya bokstaveringsalfabetet – och från vilka sajter hon...3 Oktober 2018, 09:50
Nora Henriksson: "Ser fram emot effekten av Colin Kaepernick-filmen"Resumé insikt"Det är mycket luddiga ställningstaganden om att göra världen bättre och mer hållbar, men Nikes film med Colin Kaepernick är något annat. För att nå...12 September 2018, 11:16
Cassandra Lindblom: "Så trött på olönsam trafik – börja mäta ROI!"Resumé insikt"Ifrågasätt luftslottet sidvisningar – och bli duktiga på att mäta ROI i tider med begränsade resurser", säger uppmanar Bonnier Magazines & Brands Cassandra Lindblom, som...29 Augusti 2018, 08:20
Stina Abenius: "Starta inte saker bara för att du är rädd att missa en chans"Resumé insiktStina Abenius, som snart lämnar Aller media för Bonnier, inspireras av Hearst Medias innovativa printprodukter, sätter ljudtrenden högst – och delar med sig av insikter...20 Augusti 2018, 19:05
Olle Lidbom: Medier med intäkter från nätkasinon kan bli sedelpressarResumé insiktMedieanalytiker Olle Lidbom väntar på den nya stora mediesatsningen som alla snackar om – och spanar att medier och spelbolag går allt mer samman.17 Maj 2018, 08:10
Ricki Petrini: Varför blir branded content så yxigt på nätet?Resumé insiktMediekompaniets affärschef Ricki Petrini ställer krav på branded content, frågar sig varför samma homogena grupper alltid rapporterar om mångfald – och berättar om ett misslyckat...7 Mars 2018, 11:46