Sålde byrån till nätverk – satsar allt på martech-startupReklamTommy Gottberg och Fredrik Blomberg checkar ut från Emakina DBG tre år efter försäljningen till den belgiska byrågruppen. Nu lämnar de byråvärlden efter 20 år...2 Oktober 2019, 08:02
De säljer Doe Blomberg GottbergReklamDoe Blomberg Gottberg blir en del av det belgiska digitala byrågruppen Emakina. Försäljningen av byrån sker till ett prestationsbaserat pris och Fredrik Blomberg och Tommy...10 Januari 2017, 08:10
”Varumärken måste lägga beslag på känslorna”ReklamOrdet "reklam" har fått en allt mer negativ klang de senaste åren. Att skrika ut budskap till den ointresserade massan fungerar inte längre. För att...5 Februari 2016, 11:47
”En vilsen bransch mitt i en kreativ revolution”ReklamMedielandskapet förändras snabbare än någonsin. Likaså reklambranschen. Många våndas över hur framtidens kommunikation kommer att se ut. Men i grunden handlar det om att ställa...21 April 2015, 12:11
”Dags att slopa Guldägget i sin nuvarande form?”Reklam"Guldägget ska premiera nytänkande, men belönar traditionellt tänkande vad gäller media". Det skriver Doe Blomberg Gottbergs creative director Fredrik Blomberg i en debattartikel på Resumé.5 Februari 2015, 12:30
Guldäggsvinnarens nya jobbReklamCopywritern Kristin Bergem – med förflutet på McCann Oslo, DDB London, AKQA och och Peacock – till Doe Blomberg Gottberg, byrån som tidigare hette John...9 April 2014, 09:24
De sätter sina namn på byrånReklamDe senaste åren har John Doe Worldwide ändrat sitt erbjudande. Nu vill delägarna Tommy Gottberg och Fredrik Blomberg tydligare stå bakom verksamheten och markera förändringen.4 April 2014, 11:18
Fredrik BlombergNyheterFredrik Blomberg, 33 år, creative director, John Doe Worldwide I november tog han byrån till Dubai. Nu tar han plats I utomhusjuryn för Månadens kampanj.16 Januari 2009, 09:11