Här hittar du samtliga artiklar, fördjupningar och analyser om Granath på resumé.se. Följ ämnet för att uppdatera dig i händelseutvecklingen om Granath.
Reklam
Med en stark tro på varumärkesbyggande kommunikation vann Returpack och Granath 100-wattarens grand prix medan McDonald's och Nord DDB dominerat två år i rad. ”Det här är något fler behöver se. Det är inte bara en teori, det är något som ger effekt här på hemmaplan” säger Nord DDB:s vd Andreas Dahlqvist.
Månadens film
Efter segern lyfter byrån fram regissören Laerke Herthoni, som de menar kan skapa maximal känsla ur en avskalad studio. Bakom vinnarna hittar vi Abby Priests och Hjärtebarnsfondens känslosamma ”Heartbeats”-tolkning och Granath och Pantameras hyllning till vardagshjältarna.
Reklam
Riksdagsvalet sker den 14 september och nu väljer Socialdemokraterna att dra fram sitt sista ess ur skjortärmen – den fjärde reklamfilmen i partiets serie om Sverige ur betraktarens ögon. Men denna gång talar man mer om framtidsfrågor än om situationen utifrån medborgarens perspektiv.
Reklam
SvD:s Per Gudmundson uppmärksammade att det inte förekommer några invandrare i Socialdemokraternas valfilmer. Socialdemokraternas kommunikationschef Nina Wadensjö slår ifrån sig kritiken.
– Vi befinner oss bara i början på valrörelsen, säger hon till Resumé.
Reklam
Socialdemokraterna och SSU introducerar en snabbrörlig inhousebyrå – Studio 68. SSU hakade bland annat på skandalen vid Hälsans förskola häromdagen och lanserade #knäckebrödslinjen i samma veva.
– Hastighet blir allt viktigare när det gäller att nu ut till gräsrötterna och allmänheten. Knäckebrödslinjen är ett bra exempel på hur Studio 68 ska jobba, säger Jan Larsson, valgeneral på Socialdemokraterna.
Reklam
Granath skulle egentligen ha lanserat det lokala mejeriet Åremjölk under buller och bång idag – ett slagsfranchisekoncept för landets bönder. Stormen Ivar har slagit till med full kraft mot Åre och satt käppar i hjulet för lanseringen.