Här hittar du samtliga artiklar, fördjupningar och analyser om Grow på resumé.se. Följ ämnet för att uppdatera dig i händelseutvecklingen om Grow.
Resumé insikt
Jag förstår att många längtar bort från alltför pretentiösa reklamkoncept och varumärken som riskerar att ta sig själva på lite för stort allvar, som Gillette. Ibland måste man bara få göra något som är kul och lättsamt, säger Tobias Brandt som nyligen bytt Grow till en tjänst som strategichef på Perfect Fools.
Resumé insikt
Det är dags att gå från att designa snygga förpackningar till att ta klimatfrågan på allvar i alla led. Hur ska designbyråer och andra marknadsförare anpassa sig till det nya klimatet? Vi pratar med tre design- och hållbarhetsexperter om den viktigaste frågan just nu.
Reklam
Intellectas koncernchef Yann Blandy har utsett Johannes Bergh till vd för dotterbolaget Rewir. Han ersätter Anne Årneby, men hon har inte fått sparken enligt Yann Blandy.
- Vi har diskuterat att hennes uppdrag på Rewir är slutfört. Då kom vi fram till att det var dags att byta vd, säger han.
PR
Framtidens högsta globala racingserie med enbart elektriska motorer, Formel E, har premiär i Beijing i Kina i morgon. Grow drar nu igång det individuella varumärket "Jerome" för den belgiske föraren Jerome d´Ambrosio. Uppdraget kommer från sportagenten Worldwide Promotions International, WPI.
Reklam
Varumärkesbyrån Grows vice vd, Marte Alvfalk, lämnar sin tjänst för att bli expansionschef på designbyrån Bold, som ingår i NOA-nätverket.
- Det har inget att göra med att Grow och Sandell Sandberg går skilda vägar, utan erbjudandet från Bold och NOA råkade bara sammanfalla med den händelsen, säger hon.
Reklam
Resumé kunde tidigare idag berätta att Grow-delägarna Thomas Sandell och Joakim Uebel lämnar bolaget för att helhjärtat kunna fokusera på arkitektfirman SandellSandberg. Nu gör Grows ordförande, Andreas Rosenlew, klart att bolaget siktar på fortsatt internationell expansion och öppnar för ett samgående.
Reklam
Copywritern Helena Helsing Mork lämnar Mikaela&Helena Reklambyrå för att bli copywriter och conceptualizer på Grow. Mikaela Friberger Kaplan får därmed driva byrån på egen hand:
– Det ligger ingen schism bakom. Det handlar snarare om att jag kände att jag ville in i ett större sammanhang igen, säger hon.
Reklam
Idag, torsdag, var det premiär för nya Svenska Dagbladet. Redan på måndag drar SvD igång en tre veckor lång kampanj för att pusha för kvalitetsjournalistik i alla kanaler. Budskapet är Tänj tanken. Den Svensson-signerade kampanjen går bland annat via succéappen Wordfeud.
Reklam
Grow som enligt Komms årliga rankning är Sveriges ledande varumärkes- och designbyrå knyter till sig Johan Almquist som ny vd och partner. Han har tidigare varit global marknadsdirektör på Electrolux och har tidigare även varit grundare av den svenska verksamheten och Nordenchef för TBWA.
PR
Varumärkesbyrån Grow är åter i blåsväder. Företaget har plockat in den egna kunden, finska Iittalas varumärke Rörstrand, för att göra servisen för bröllopet mellan Victoria och Danniel. Nyligen avslöjade Resumé att vänskapskorruption rådde då Grow fick uppdraget att ta fram bröllopets grafiska profil.