”Guldspadar, guldägg, guldlejon – vårt behov av bekräftelse är abnormt”OpinionEtt restaurangbesök får Björn Rietz att begrunda den guldfeber som råder i branschen.4 Maj 2016, 11:05
Så driver reklambranschen med sig självReklamTake-overs, QR-koder och överdriven entusiasm till reklamfilmer. Det är några komponenter i humorinslaget "Shit konsumenter aldrig säger" som visades på Guldägget.22 April 2016, 09:13
Därför vann Audi Guldägg – trots att filmen var fälld av ROReklamÅkestam Holsts reklamfilm för Audi-appen är enligt Reklamombudsmannen vilseledande, eftersom den ger intryck av att Audin kan dra upp lastbilar ur snön. Här är förklaringen...21 April 2016, 12:48
Komm om äggröran: ”Olyckligt”ReklamKomm reder ut anledningen till förvirringen kring vilken byrå som vann flest Guldägg under onsdagskvällen. – Vi har inte räknat fel. Vi var inte beredda på...21 April 2016, 10:27
FamiljenPangea: ”Om man får vara kaxig tycker jag det är välförtjänt”ReklamFamiljenPangea kammade hem sitt första Guldägg med omgörningen av SL:s visuella identitet. Från tråkigt blåvitt till färgstarkt och tydligt. ”Jätteroligt såklart”, säger designchefen Kent Nyberg.21 April 2016, 10:05
Förvirringen kring byråtoppen – vilken byrå vann egentligen flest Guldägg?ReklamVem vann flest Guldägg egentligen – F&B eller Åkestam Holst? Det rådde viss förvirring kring saken efter att Komm summerat kvällen på storbildsskärmarna på Waterfront.21 April 2016, 07:30
Byråtoppen - här är byråerna som vann flest GuldäggReklamMed sina fyra Guldägg vinner Forsman & Bodenfors med knapp marginal före Åkestam Holst som får med sig tre ägg av gyllene valör hem.20 April 2016, 14:40
FamiljenPangea vinner sitt första GuldäggReklamI kategorin Identitetsdesign drar FamiljenPangea det längsta strået med det nya formspråket för SL.20 April 2016, 14:35
”Close the loop” prisas för bästa hantverketReklamForsman & Bodenfors globala kampanj för H&M vinner Guldägg i hantverks-kategorin.20 April 2016, 14:30
Ett välvirkat brännvinReklamGarbergs_Project fick i uppdrag att skapa förpackningar till det högkvalitativa brännvinet. Den virkade lösningen fick juryn i Guldägget på fall.20 April 2016, 14:26
Kärleken övervinner allt – första innovationsägget till GarbergsReklam”En underbar, nästan omöjligt ambitiös idé”. Det kallar juryn Garbergs datorspel ”First Person Lover” för Björn Borg, som vinner första Guldägget någonsin i Innovation.20 April 2016, 14:26
Bris budskap gick fram – blir bästa integrerade kampanjenReklamBris och Garbergs kampanj ”Abused Emojis” spreds världen över. Nu prisas arbetet med Guldägget.20 April 2016, 14:21
Överraskade med pop-up-shops – fångar det magiska äggetReklamNå en speciell location – och få kläder från Peak Performance under en magisk timme. Nu vinner Perfect Fools Guldägget för kampanjen ”Magic Hour”.20 April 2016, 14:17
Oatlys cd vinner GuldskriftsprisetReklamJohn Schoolcraft, cd på Oatly, får Guldskrift i år – copywriterpriset för den bästa reklamtexten.20 April 2016, 14:12
Guldägg för H&M:s återvinningskampReklamH&M har nått stor framgång med sin återvinningskampanj. Nu vinner Forsman & Bodenfors Guldägget i kategorin Onlinefilm för ”Close the loop”.20 April 2016, 14:12
Zlatan = Guldägg!ReklamZlatan är inte bara kung på planen – han är kung i reklambranschen. Nu vinner Forsman & Bodenfors Guldägget i kategorin PR.20 April 2016, 14:07
Radioreklamen som pratar med din mobil prisasReklamToyota och Saatchi & Saatchi använde en radioreklam till att integrera med bilförares mobiltelefoner. Nu prisas ”Ett SIRIöst Meddelande” med Guldägget.20 April 2016, 14:01
Här är årets bästa reklamfilmReklamGuldägget i prestigekategorin Film går till Forsman & Bodenfors och Volvo Cars. Även TBWA tar plats på prispallen. Se filmerna på Resumé.20 April 2016, 13:56
Ville få fler att hitta läslusten – vinner GuldäggetReklamÅkestam Holst plockar hem Guldägget med kampanjen ”Vägen till läsning” för Pressbyrån där de arbetar aktivt för att fler ska upptäcka tjusningen med att läsa.20 April 2016, 13:54
Succé för Lidl:s egna ”Nobel-middag”ReklamI höstas gjorde budgetvarumärket Lidl en uppmärksammad middag som påminde kusligt mycket om självaste Nobelmiddagen. I event-kategorin blev den en given guldvinnare.20 April 2016, 13:50
Guldägget till den sjungande sjömannenReklamÅkestam Holst vinner Guldägget med kampanjen ”The Singing Sailor” som i fjol drev med försvarets ubåtsjakt.20 April 2016, 13:49
Guld i Direkt för snöräddareReklamÅkestam Holst tog fram en app som låter Audiförare rädda folk i knipa – och demonstrera sin fyrhjulsdrift. Nu belönas de med ett Guldägg.20 April 2016, 13:46
Vann inte Bandy-VM – men prisas med TitanReklamSomalia Bandy belönas med det prestigefyllda Titanpriset för att ha visat att ingenting är omöjligt.20 April 2016, 13:44
Svenskarnas drömhus – den bästa digitala kampanjenReklamPrime vinner Guldägg i Digitalt för sin Hemnet-kampanj där "svenskarnas drömhus" skapades baserat på big data.20 April 2016, 13:26
Branschens kreativa talanger – de är årets kycklingstipendiaterReklamLiksom i fjol får fem unga och duktiga kreatörer dela på Kycklingstipendiet.20 April 2016, 13:13
Björn Engström tar plats i PlatinaakademinReklamHederspriset Platinaägget går till Björn Engström, kreatör och partner på Forsman & Bodenfors. Därmed tar han plats i svensk reklams "Hall of Fame" – Platinaakademin.20 April 2016, 12:53
10 kreatörer: Kampanjerna som kommer att vinna GuldäggReklamHur kommer det gå i Guldägget? Vilken byrå får flest Guldägg och vilka kampanjer prisas? Resumé har bett tio kreatörer att tippa utgången.19 April 2016, 06:51
Stjärnteam ska skapa framtidens briefReklamEn brief för en marknad utan USP:ar. Det ska sju branschprofiler spåna fram som en del av Guldäggskampanjens tema: "Vad är det för skillnad"?...12 April 2016, 08:04