Gustav Egerstedts film för Guldblick utgår från kreatörens ångestKampanjFinns det något mer ångestframkallande än att göra en inbjudan till Guldblick? Inte om man får tro Gustav Egerstedt.25 Januari, 13:11
Efter Åkestam Holst – Folksam släpper nytt reklamkonceptKampanjNu lanseras kreatörerna Gustav Egerstedt och Johan Holmströms nya reklamkoncept för Folksam.13 Augusti 2020, 09:15
Mordisk beslutsamhet älskades av juryn – Gustav Egerstedt och Alexander Rehnby vinner guldblickTävlingEldsjälsprojektet ”Musical Massacre 2” prisas för årets bästa formgivnings- och art direction-insats.29 Maj 2020, 11:50
Folksam väljer bort traditionell reklambyrå – plockar in Gustav Egerstedt och Johan HolmströmByråvalTidigare i år gick Folksam och Åkestam Holst skilda vägar efter nio års. Nu har försäkringsbolaget efter en pitch valt en ny typ av samarbetsform...19 November 2019, 08:30
Trallvänligt splatter i årets Elmsta 3000 Horror Fest-kampanjReklamÅrets reklamfilm från Elmsta 3000 Horror Fest är en uppföljning på 2016 års ”The musical massacre”, den här gången är det dock offren själva som...14 November 2019, 09:49
Gustav Egerstedt blir regissör på Film de LibertéFolk på vägGustav Egerstedt, tidigare creative director på Saatchi & Saatchi, blir ny regissör hos produktionsbolaget Film de Liberté.26 Augusti 2019, 13:03
Gör dokumentär om reklamprojekt för dokumentärfestival: "Väldigt meta"NyheterSaatchi & Saatchis creative director Gustav Egerstedts reklamprojekt fick nobben. Det blev en kortdokumentär i stället, filmad med smartphone. "Skyll er själva om ingen kommer"...12 Mars 2019, 13:18
Experternas dom över SF Bios nya vinjettDesignI helgen kunde SF Bios nya vinjett för första gången höras i en biosalong. Allmänhetens kritik har varit kraftig, men vad tycker experterna?...29 Oktober 2018, 14:40
Kort men intensiv skräck i Saatchi & Saatchis kampanj för Elmsta 3000ReklamDet mångåriga samarbetet mellan Saatchi & Saatchi och skräckfilmsfestivalen Elmsta 3000 Horror Festival fortsätter i nya kampanjfilmer.27 April 2017, 11:45
Verum startar telefonlinje för att få folk att må braReklamMejeriföretaget Verum lanserade i höstas kampanjen "Filgood" med målet att kunderna skulle må bra. I dag tar man nästa steg och lanserar "Filgood-linjen".17 Januari 2017, 09:31
Skräckfestivalen gör blodig musikalfilmMedievalElmsta 3000 Horror Fest har gjort sig kända för sina kreativa kampanjer. Den här gången släpper den en blodig musikal i kortfilmsformat.11 Maj 2016, 13:32
Djävulsannonsen – en reklamkuppMedievalEn lite annorlunda dopannons pryder i dag Svenska Dagbladets familjesida. Flera "dolda" budskap pekar på att det är djävulens barn. I själva verket är det...19 Maj 2015, 13:09
Svenskarna i årets New York Festivals-juryReklamNew York Festivals har uppmärksammat de bästa jobben sedan 1957. Juryn består av människor från cirka 70 länder. M&C Saatchis Executive Creative Director, ECD, Martin Cedergren,...12 Mars 2014, 14:15
Funky Monkey kan bli singelReklamGuldmedalj till Saatchi och Saatchi i Resumés tävling Årets Reklamlåt. Gainomax-apan autotunepräglade låt gick hem hos en enad jury. Igår delades priset ut. – Det känns...16 December 2011, 21:38
Säljer sitt autosvar som annonsplatsReklamSaatchi & Saatchis ad Gustav Egerstedt går idag på pappaledighet. I samband med det säljer byrån hans outo of office-autoreply till produktionsbolaget B-Reel. I framtiden...18 April 2011, 08:53
Skräckfestivalens splatterkampanjReklamNågra hundra skivor bättre prosciutto, köttbläck, en italiensk webbdomän, en köttyxa och personliga hälsningar från en italiensk styckmästare. Det är grundingredienserna i Saatchi & Saatchis...10 November 2010, 13:34