Här hittar du samtliga artiklar, fördjupningar och analyser om Halebop på resumé.se. Följ ämnet för att uppdatera dig i händelseutvecklingen om Halebop.
Kampanj
Nästan varannan ung person säger sig ha telefonskräck, enligt en ny undersökning från Kantar Sifo på uppdrag av Halebop. För att råda bot på det har telekombolaget tagit fram en uppdaterad version av den klassiska telefonkatalogen.
Kampanj
Med den nya kampanjen ”Have you tried calling?” vill Halebop sätta strålkastarljuset på det som alla har i sin ficka men som sällan används. Ringfunktionen i mobiltelefonen, som de menar är den bästa funktionen av dem alla.
Folk på väg
Sophie Lokko började som marknadschef på Halebop i förra veckan. Hon efterträder Johanna Sahlman. Nu berättar hon om hur hon ska lyfta ungdomarnas telekomföretag till nya höjder – och vad hon anser att marknadsföring spelar för roll när kunderna prioriterar pris högre en lågkonjunktur.
Resumé insikt
Vi har frågat de nominerade i Sveriges Bästa Marknadschefer om framtiden. Vad ligger de sömnlösa över 2021? Och vad är viktigast för varumärken under ett av de mest osäkra åren i modern tid? Här är svaren.
Månadens film
Systembolaget och Nord DDB:s samarbete får en flygande start och tar hem höstens första Månadens film. På andra- respektive tredjeplats hittar vi Halebop och Perfect Fools samt Forsman & Bodenfors och Häagen-Dazs.
Resumé insikt
Black Lives Matter. Ja, inte när det kommer till mångfalden i den egna kommunikationen ska det visa sig. Vissa av de varumärken som la upp en svart ruta på Instagram häromveckan har inte med en enda svart människa i sina tidigare inlägg på plattformen.
Reklam
För Resumé berättar head of Halebop Johanna Sahlman om hur varumärket arbetar för att förstå målgruppen, hitta nya sätt att bli relevanta och generera användartillväxt bland svenskar med utländsk bakgrund,. ”Konstruktiv kritik från målgruppen ska ses som en glimrande skatt och tas omhand därefter”.
Media
Head of Halebop, Johanna Sahlman, inspireras av humor från Killinggänget och memeparaden under coronakrisen. Här berättar hon varför varumärken borde lägga större vikt på kommunikationen mot de befintliga kunderna.
Reklam
När 100-wattaren summeras står Forsman & Bodenfors i vanlig ordning högst upp på prispallen. Näst mest framgångsrika byrå var Ingo är galans tredje mest framgångsrika byrå medan prestigevinsten i "långsiktigt" lyfter Honesty till en tredjeplats och gör operatören till kvällens mest framgångsrika annonsör.
Medieval
Halebop rycker in för att man ska slippa behöva tälta för att få den nya iPhone 6-modellen.
Mobiloperatören erbjuder med start i kväll i stället en ”smidig och schysst online-kö, två timmar innan innan förbokningen öppnar 00.01 i natt.
Reklam
Som en hyllning till Kiruna IF:s hbtq-arbete har Halebop och dess byrå Honesty snabbt hakat på nyheten om de regnbågsfärgade tröjorna.
Matchställen har klippts in i Halebops lovordade "hockeyfilm” från i fjol.
– Vi är så glada över det Kiruna IF har gjort. När vi gjorde vår film för två år sedan fanns det inte ens på kartan att något sådant här skulle kunna hända inom hockeyn, säger Halebops-marknadschef Karin Rosell till Resumé.
Reklam
Smicker med kunder som Volvo, Telia och Halebop har gjort sig av med sina ad:ar. Förklaringen är att den typen av kompetens inte behövs längre:
– Våra kunder vill att vi skapar sömlösa upplevelser över alla plattformar och då behöver vi en bredare kompetens, säger Johnnie Mellström, kreativ chef och planner på Smicker.
Reklam
UPPDATERAD RM- och DM-branschens internationella tävling Echo Awards avgjordes i Chicago i natt. Smicker vinner både Silver och Brons för Halebop. TBWA vann guld i kategorin "Publishing/entertainment for consumer" med The Ice Record Project för indiebandet Shout Out Louds.