Halloweenreklam – skrämmande bra eller rysligt dåligt?ReklamUnder veckan har hela landet prytts i orange. Halloween innebär ett ypperligt tillfälle för butikerna att locka nya kunder, men verkshöjden på en del Halloween-inspirerade...31 Oktober 2018, 13:28
Marknadsdirektörens sorti – här dyker han upp i Ica-såpanReklamI fredags gjorde Mats Liedholm sin sista arbetsdag som marknadsdirektör på Ica. I veckan gästspelar han i varumärkets Halloween-film som en stram kund.29 Oktober 2018, 12:04
Uppmanar till jakt på ”sockerspöken” i StockholmReklamInför Halloween har N!cks placerat ut så kallade sockerspöken i Stockholm – för sockerjakt.31 Oktober 2017, 08:59
Halloween: Skrämmande bra och skrämmande dålig reklamReklamSedan 1970-talet har amerikanska varumärken tagit draghjälp av Halloween i sin marknadsföring. I Sverige tar traditionen steg för steg in på marknaden. Här ger Resumé...30 Oktober 2015, 10:03
Så skräms Liseberg på NöjesbladetMedievalLiseberg vill ge folk en överraskande surfupplevelse. Lägg till ?bu=uu efter någon artikel på Nöjesbladet så dyker en Halloween-annons plötsligt upp.22 Oktober 2015, 09:40
Annonserna som byter skepnad när mörkret kommerMedievalGulligt när solen skiner – läskigt när mörkret har lagt sig. Så har Liseberg och DDB Göteborg tänkt i kampanjen för Halloween.13 Oktober 2015, 11:56