Vi reder ut: Därför kommer handlare undan med reafiffelResumé insiktDet går inte att lita på rabatterna. Vår granskning i förra veckan visade till exempel att Elgiganten höjt snarare än sänkt priset på en dator...2 December 2020, 13:00
Reklamtröttheten har aldrig varit större – sex av tio svenskar negativa till reklamMorgonsvepetReklamtröttheten bland svenska fortsätter att öka, Facebook larmar om rysk påverkanskampanj och AT&T överväger försäljning av reklambolag. Det är några av nyheterna i morgonsvepet.2 September 2020, 06:28
Gratisjobb norm för byråer – bara fem procent får betalt vid pitchByråerPitcharbete ska arvoderas per timme, enligt branschorganisationernas rekommendationer. Men en enkät från Resumé vittnar om en annan verklighet: inte en enda byrå svarar att de...2 Juli 2020, 13:33
Sveriges Annonsörer om Facebook-bojkotten: ”Ett samhällsproblem”Sociala medierHanna Riberdahl, vd på Sveriges Annonsörer, anser att frågan om plattformarnas ansvar för sitt innehåll sträcker sig längre än marknadsföringsbranschen.2 Juli 2020, 07:41
Prognoserna som visar hur svenska reklammarknaden kan påverkas av corona: ”En mörk bild”RapporterDet är ännu svårt att överblicka hur coronaviruset kommer drabba den svenska reklambranschen, men flera undersökningar ger en indikation om att en dyster utveckling väntar.7 April 2020, 13:02
Här är siffrorna: Så har reklamtröttheten ökat i takt med de digitala annonsinvesteringarnaReklamAllt fler svenskar är negativt inställda till reklam, det visar siffror från både Novus och Kantar Sifo. Samtidigt pumpas allt mer pengar in i de...27 Februari 2020, 14:06
Replik: ”Reklamtrötthet bottnar i att teknik går före människor”OpinionHanna Riberdahl, vd Sveriges Annonsörer, svarar Amazing Societys Tobias Franzén och Janni Glifberg om reklamtrötthet.16 Januari 2020, 14:46
Experterna besvikna på Facebook: “Driver på reklamtröttheten”Resumé insiktReklamtröttheten är ett av de allvarligaste hoten mot marknadsföringen just nu. Flera av de experter vi pratat med om annonshaveriet är ense om att de...15 Januari 2020, 10:08
Effekt, mätningar och transparens – så ska Sveriges Annonsörer utvecklasKarriärsöndagSveriges Annonsörers nya vd Hanna Riberdahl vill att branschorganisationen ska ta sig an de stora frågorna utan att glömma medlemmarnas dagliga arbete.10 November 2019, 01:15
Uppstickarnas affärsmodell med kickback får kritikByråerBonzai är motståndare till dagens kreativa pitcher och anser att den traditionella byråvalsprocessen är förlegad. Med en ny typ av matchningstjänst vill de modernisera marknaden.29 Oktober 2019, 13:28
Sveriges Annonsörers vd varnar för den ökande reklamtrötthetenReklamEnligt en färsk undersökning från Sveriges Annonsörer har andelen negativa till reklam ökat från 44 till 59 procent på bara fem år. Enligt den...20 September 2019, 09:54
Hanna Riberdahl: Så drabbas varumärken som byter marknadschef oftaPodcastTunga bolag som Kindred, IKEA, ICA och Kicks står utan marknadschef – en konsekvens av att det råder silly season på posten just nu. Vad...12 September 2019, 07:22
Marknadschefen lämnar Citroën – efter 17 årNyheterCitroëns Henrik Zielfelt är en av de svenska marknadschefer som suttit absolut längst på i sin roll. För Resumé berättar han om hur kraven på...10 September 2019, 12:08
Hanna Riberdahl: "Vi skissar på framtidens Sveriges Annonsörer"NyheterSveriges Annonsörers vd Hanna Riberdahl hänger på Gotland, läser om marknadsföring och effekt – och berättar om höstens idéer hos organisationen.10 Juli 2019, 07:24
"Självreglering är vägen till bättre spelreklam"OpinionEtt förbud mot spelreklam skulle hota såväl yttrandefriheten som intäkterna för redan pressade mediebolag. Därför borde Spelbranschen införa självreglering och inrätta en Spelombudsman för att...9 Maj 2019, 07:30
Sveriges Annonsörer om Youtube-annonserna: Det är förödandeResumé insiktSvenska annonsörer syns före videor med våld, rasism och droger på Youtube. Sveriges Annonsörers vd Hanna Riberdahl anser att det är förödande för de drabbade...8 Maj 2019, 13:14
Hanna Riberdahl: Läkare på nätet måste steppa upp kommunikationenResumé insiktSveriges Annonsörers nya vd Hanna Riberdahl hyllar syftesdriven marknadsföring, och ser förbättringspotential i nätläkare. De behöver differentieras, tycker hon.11 Mars 2019, 14:35
Branschens krav på Sveriges AnnonsörerNyheterTre av Sveriges Annonsörers största medlemsföretag – Telenor, Kindred Group och Coop – delar med sig av vilka branschfrågor de vill att nya vd:n Hanna...6 Mars 2019, 13:57
Så vill nya vd:n driva Sveriges AnnonsörerNyheterSom ny vd på Sveriges Annonsörer ser Hanna Riberdahl det som sin största uppgift att förtydliga medlemsnyttan. Dessutom vill hon sätta ytterligare fokus på mätbarhet...6 Mars 2019, 09:13
Ny marknadschef på TelenorFolk på vägLinda Wetterborg blir ny marknadschef på Telenor. Hon efterträder Hanna Riberdahl som lämnar Telenor efter nio år.18 December 2017, 12:34
Telenorfamiljen är tillbaka – i Acnes tappningReklamFörra året bytte Telenor reklambyrå. Men koncepet med "Telenorfamiljen" har överlevt. Se den första filmen här.25 Januari 2017, 12:04
Telenor vill ha SpinnByråvalOperatören tar in Spinn som ny action marketing-byrå.14 November 2016, 08:56
Telenorfamiljen - fortsatt en succéReklamTelenorfamiljen lever, frodas och har blivit mer relevant. När kunderna sedan får nya tjänster som täcker deras behov har det gjort Hanna Riberdahl till teleoperatörernas...20 Oktober 2016, 09:28
Telenor lyfter problematiken kring digital stressNyheterI ett initiativ man valt att kalla Workfulness vill Telenor lyfta frågan om hur man kan hantera teknikstress och mobilberoende i arbetsmiljöer.29 April 2015, 14:24