Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Här hittar du samtliga artiklar, fördjupningar och analyser om Hans Brindfors på resumé.se. Följ ämnet för att uppdatera dig i händelseutvecklingen om Hans Brindfors.
Helgintervjuer
Helgintervju med den legendariske formgivaren och byråledaren Hans Brindfors. För Resumé berättar han ✓ varför han fortsätter frilansa, men inte vill jobba på en byrå ✓ hur han ser tillbaka på Brindfors, Brindfors Design och Brand Union ✓ Fermentaskandalen och de klippta banden med vännen Leon Nordin ✓ varför det är viktigt att våga skala av reklamen.
Byråer
I ett antal artiklar har Resumé djupdykt i talangflykten, från byråerna till kundsidan. Men varför har sidbyten inte skett tidigare? ”Om man går 20-25 år tillbaka i tiden skulle det nog ingen en kreatör med självkänsla kunna tänka sig jobba inhouse,” säger journalisten Carin Fredlund om utvecklingen.
Reklam
I drygt två år har Hans Brindfors och Steve Trygg skrivit på boken om vad som gjort IKEA framgångsrikt som företag. ”The very special soul of a very special company” ska användas mot nyanställda och mot byråer som jobbar med varumärket.
PR
Han skapade ett supervarumärke där alla enheter gick ihop och krishanterade skickligt när hans samröre med nazisterna avslöjades. För Resumé ger en reklamlegendar, en varumärkesexpert och en pr-konsult sin bild av kommunikatören Ingvar Kamprad.
Reklam
Hank Fagerstedt lämnar tjänsten som senior ad på Lowe Brindfors för ett jobb som cd på varumärkesbyrån Open Communications. Han har arbetat med alltifrån legendarer som Lars Hall och Hans Brindfors till att designa album för Joakim Thåström.
Reklam
Reklamhöjdarna från tiden på Lowe Brindfors – Hans Brindfors, Lars Axelsson och Björn Larsson – ligger bakom konceptet när Swedbank Arena i Solna byter namn till Friends Arena.
Det nya konceptet presenteras på en presskonferens den 3 april.
Berntzon Bylund blir ny reklambyrå och byråns pr-del, Mindmakers, får pr-uppdraget.
Reklam
Reklamsveriges gladaste lax simmar uppströms i nya vatten. Lars Axelsson har gjort sina två första veckor som vd på The Brand Union. För Resumés Ulrika Fjällborg berättar han om sina tillväxtplaner, sin tro och hur han kom att kallas ”Laxen”.