Ving släpper ny varumärkesidentitet mitt under pandemin: ”Mer rätt än någonsin att lansera just nu”VarumärkeNu rullar Ving-Gruppen ut en ny varumärkesidentitet som har tagits fram av Happy F&B och ska fungera för tre olika varumärken, på fyra nordiska marknader...10 December 2020, 12:13
Narva enda byrån som drabbas av MQ:s konkursByråerHappy F&B hann få betalt för sitt kommunikations- och butikskoncept innan klädkedjan gick i konkurs. Den enda byrån med fordringar på bolaget är Narva Communications.4 Juni 2020, 08:35
En smakfull upplevelse ger guld till Happy F&BMånadens designI den senaste omgången av Månadens design vinner Happy F&B:s identitet för Vrå. Juryn tycker att den nya identiteten var en smakfull upplevelse.27 Maj 2020, 16:07
Fem nya kreatörer till Happy F&BFolk på vägHappy F&B fortsätter att förstärka erbjudandet inom varumärkesstrategi, design och innovation. Nu välkomnar byrån fem nya medarbetare på den kreativa sidan.29 Januari 2020, 08:37
Varumärkesstrateg lämnar Happy F&B efter tio årFolk på vägVarumärkesstrategen Thomas Bo Astvik väljer att lämna Forsman & Bodenfors varumärkesbyrå Happy efter nästan tio år för att börja frilansa som strategikonsult.29 Oktober 2019, 14:10
Ny vd till Happy F&B – rekryterar strategerDesignHappy F&B förstärker strategierbjudandet ytterligare genom flera nyrekryteringar och en ny vd.24 September 2019, 07:48
Krisande företaget tar in F&B som affärsstrategisk och kreativ partnerByråvalHobbex har släckt ned alla sina butiker och befinner sig i en rejäl omställningsprocess mot att bli mer digitala. För att få hjälp med det...24 Juni 2019, 12:28
Här är svenskarna som kan ta hem vinst i ADC AwardsNyheterDe svenska byråerna har flera vinstchanser i internationella ADC Awards.10 April 2019, 13:23
När spelmarknaden ritas om: Så ska Svenska Spel sticka utReklamVid årsskiftet öppnar den svenska spelmarknaden upp sig för internationella aktörer, något som innebär att Svenska Spel behöver ta ett tydligare grepp om sitt varumärke.5 December 2018, 14:09
IHM Business School visar upp ny identitet – framtagen av Happy F&BDesignStartupinspirerat när affärsskolan IHM Business School presenterar en ny varumärkesplattform, framtagen av Happy F&B.1 November 2018, 12:14
Happy F&B går fortsatt starktNyheter2017 vann Happy F&B ett Guldägg för arbetet med A-Z. Nu visar bokslutet att framgångarna fortsätter och byrån ökar i både omsättning och byråintäkt.27 Juli 2018, 07:52
”Magi och fantasi” – Happy F&B prisas för GöteborgsOperans identitetReklamHappy F&B lyckades förvandla GöteborgsOperans 23 år gamla identitet till något helt nytt. Nu kammar byrån hem Guldägget.19 April 2018, 09:58
IHM Business School väljer Happy F&B och F&B FactoryByråvalIHM Business School har varit utan byrå i många år. Nu företaget bestämt sig för att samarbeta med Happy F&B och F&B Factory i kombination...21 November 2017, 10:00
Sveriges två chanser i designReklamHappy F&B och Bedow får en varsin nominering i Cannes Lions-kategorin design.20 Juni 2017, 07:54
Zlatan-identiteten övertygar – Happy F&B vinnerReklamZlatans nuna charmar juryn. Nu kammar Happy Forsman & Bodenfors hem ett Guldägg för designen av A-Z Sportswear.4 Maj 2017, 12:53
Happy F&B och Orio gjorde reservdelar roligtReklamSaab Parts bytte namn till Orio och etablerades som ett nytt varumärke på en konkurrensutsatt marknad. Det fick 100-wattarens jury på fall.24 November 2016, 16:47
Här är F&B:s resultat för 2015ReklamReklambyrån Forsman & Bodenfors har ökat såväl omsättning som byråintäkt 2015.20 Juni 2016, 13:30
Happy F&B:s prestigejobb för Eurovision Song ContestDesignUnder hösten fick Happy F&B uppdraget att utveckla en grafisk plattform för Eurovision Song Contest som hålls i Malmö 2013. Det första resultatet är tävlingens...17 Januari 2013, 12:02
”Bland det största man kan göra”DesignEurovision Song Contest 2012 är ett prestigeuppdrag för designbyrån Happy Forsman & Bodenfors. Byrån kommer snabbt att mobilisera en arbetsgrupp som ska jobba fram till...31 Oktober 2012, 11:46
Så blir SR:s nya profilDesignIdag presenterade Sveriges Radio företagets nya grafiska profil. Den är framtagen av Happy F&B.11 Maj 2010, 14:21
Göteborg får ny loggaDesignGöteborg ska marknadsföras med en ny logotyp. Ut åker det gamla stadsvapnet och ersätts med Go:teborg.13 Augusti 2009, 07:06
Arkitekturmuseet lämnar HappyDesignArkitekturmuseet lämnar Happy F&B efter ett flera år långt samarbete. – Kontot kommer bli mycket större i framtiden så vi måste genomföra en offentlig upphandling, säger...16 Juni 2009, 11:49
Ny profil ska lyfta Dansens HusDesignDesignbyrån Happy Forsman & Bodenfors får in Dansens Hus som ny kund. I uppdraget ska byrån se över varumärke, identitet och profilering.4 Maj 2009, 12:23
Happy lämnar gratiskundDesignI mer än tio år har reklambyrån Forsman & Bodenfors dotterbolag Happy jobbat pro bono åt Röhsska museet. Nu är samarbetet slut. (Uppdaterad)...19 Februari 2009, 15:26