Hammarbys marknadschef: ”Kommer vara restriktiva med att använda Zlatans varumärke”HelgintervjuerHammarby Fotboll satsar på social hållbarhet för att stärka sitt varumärke och är noga med att alltid ”hammarbyfiera” sina kommersiella sammarbeten. Om det, och varför...30 November 2019, 07:00
Reklamfilmen som lanserar Crafts samarbete med Hammarby fotbollReklamHammarby Fotbolls partnerskap med Craft är det största i klubbens historia. För att kickstarta samarbetet släpper man nu en reklamkampanj framtagen av IK Stockholm.7 Januari 2019, 08:31
Volontaire rekryterar trioFolk på vägVolontaire rekryterar trion Fanny Svensson Enbacken, Sofia Söderberg och Lina Edenfelt Holst.12 Maj 2017, 08:21
Fsport väljer Agency, IK Stockholm och AdOnByråvalDaily fantasy sport-företaget Fsport etablerar sig på svenska marknaden och väljer Agency som PR-byrå, IK Stockholm som reklambyrå och AdOn som mediebyrå.8 Maj 2017, 13:35
Bajen vill sälja säsongskort med ny reklamfilmReklamHammarby vill få alla att förnya sina säsongskort till nästa år. Det gör de genom en ny film som skojar med rivalerna AIK och DIF.20 December 2016, 10:00
Trasiga affischer när Amnesty vill stoppa tortyrReklamI Amnestys nya utomhuskampanj har man rivit sönder affischerna för att visa på de fysiska ärr som tortyr skapar.27 Maj 2015, 07:32
Vill lyfta fram personer som drabbats av cancerReklam"Nej till cancer" är Cancerfondens nya kampanj som de väljer att rulla ut i morgon, på den internationella Världscancerdagen. – Det har varit viktigt för oss...3 Februari 2015, 10:29
Hemfrid dammsuger marknaden med ny byråReklamReklambyrån IK Stockholm har fått Hemfrid som ny kund. Då rivstartar man med en dammsugarkampanj.9 Augusti 2012, 09:20
Cancerfonden väljer IK StockholmReklamKanalkompetens, hög strategisk kunskap och förståelse för Cancerfondens specifika utmaningar. Det är de främsta förklaringarna till att Cancerfonden har valt IK Stockholm som ny reklambyrå.6 Februari 2012, 09:58
Direktmarknadsföring: IK StockholmReklamIK Stockholm vinner KBB i kategorin Direktmarknadsföring. Det är fjärde raka vinsten i kategorin för byrån.30 Maj 2011, 19:51
Kundfavoriter tre år i radMediaIK Stockholm har vunnit kategorin direktmarknadsföring tre år i rad. Byrån är nominerad även i år och har alltså chansen på en fjärde titel.30 Maj 2011, 09:50
”Vi vill skapa en bra känsla i magen”ReklamI april fick IK Stockholm The Phone House som kund. Här är första kampanjen.4 Oktober 2010, 08:33
Telekombolag byter DDB mot IK StockholmReklamDDB jobbade med TDC Sverige men efter att DDB även vunnit uppdraget för Telia valde TDC Sverige att gå ut i en pitch. Nu har...2 Juli 2009, 09:18
Nytt bakslag för TriggerNyheterIgår rapporterade Resume.se att Trigger säger upp åtta personer. Byrån har också blivit av med uppdraget för Bring Citymail.17 Mars 2009, 09:49
Marknadschefen går till sin byråNyheterLars Andersson, marknadschef på Bring Citymail hoppar av. Han blir istället projektledare på reklambyrån IK Stockholm, som han jobbar med.15 Januari 2009, 09:18