Döpte byrån till Smoooth – nu tvingar Klarna influencern att byta namnVarumärkeAtooni Al-Adhami gick tidigare i veckan ut med lanseringen av den egna sociala mediebyrån Smoooth Agency. Redan samma dag kontaktades han av jurister på Klarna,...8 Maj 2020, 13:35
Isabella Löwengrip lägger ned kampanjbyrånSociala medierEntreprenören och influencern Isabella Löwengrip har bestämt sig för att avveckla Löwengrip Social Relations. Bolaget har erbjudit hjälpt företag att utveckla kampanjer via sociala medier.7 April 2020, 13:27
Instagram-profil satsar på Youtube – värvas av United ScreensFolk på vägMed över en miljon följare på Instagram så är Johnny Edlind i dag störst bland svenska män på plattformen. Nu signas han av United Screens...16 Oktober 2019, 12:18
Stark tillväxt för CubeNyheterUnder 2018 såg influencerbyrån Cube en tillväxt på hela 50 procent, med en omsättning som landade på cirka 45 miljoner kronor.5 Mars 2019, 12:35
Scandic skapar Stockholmsguide med hjälp av lokala profilerMedievalScandic lanserar Downtown Hotspots där resenärer får känna Stockholm genom stockholmarna. 18 lokala profiler, med specifik kunskap inom olika intresseområden har valts ut för att...14 Juni 2017, 09:43
VeckoRevyn storsatsar på influencersMediaVeckorevyn.com har under de senaste månaderna drivit kampanjer och startat plattformen Röster, där unga kvinnor ska få göra sina röster hörda. Nu knyter sajten åtta...17 Maj 2017, 07:39
Chic värvar Instagram-profilen Femme BLKFolk på vägFAB Media drar till sig Instagram-profilen Femme BLK, Lydia Tsegay, som kommer att representera Chic.12 April 2017, 08:50
YouTubers hjälper annonsörer mäta sina influencerkampanjerReklamYouTube-profilerna Mustafa Alfredji och Fejzullah Gasi lanserar verktyget TubeView som ska ge annonsörer fler variabler för mätning av deras influencer-kampanjer på YouTube.1 Mars 2017, 13:10