Här hittar du samtliga artiklar, fördjupningar och analyser om Influencers of Sweden på resumé.se. Följ ämnet för att uppdatera dig i händelseutvecklingen om Influencers of Sweden.
Resumé insikt
98 procent av svenska influencers säger att de bryr sig om marknadsföringslagen, enligt en studie som nätverket Beatly har gjort i samarbete med Resumé. Ändå är smygreklamen utbredd. Vad är det som har gått fel?
– För att komma åt smygreklamen måste plattformarna vidta åtgärder, säger Gustav Martner på Digital Reliance, som genomfört en körning av 250 000 inlägg på Instagram.
Medieval
Flera stora aktörer går ut och protesterar mot organisationen Influencers of Sweden.
"I min värld bjuder en branschorganisation in de olika aktörerna till samtal och driver gemensamma frågor" säger Splays vd Vigor Sörman.
Media
Träningsprofilen och före detta landslagssimmerskan Emma Igelström har 55 000 följare på Instagram. Enligt verktyget Followcheck är dock nästan hälften av dem fejk. Samtidigt har hon samarbeten med flera varumärken. "Jag har ingen aning om hur det blivit så", säger hon till Resumé.