Barnen och idrotten i fokus när Intersport lanserar julkampanjKampanjMed ett arv i sporten och idrottsrörelsen väljer Intersport att gå tillbaka till rötterna och fokusera på föreningslivet.27 November 2020, 09:43
Flera annonsörer räknar med att Black Week ger rekord: ”Tror på en kraftig ökad försäljning”AffärerLyko, Webhallen och Sparnet är tre handlare med förhoppningar om försäljningsrekord under Black Week. Andra marknadschefer Resumé pratar med väljer en försiktigare väg på...23 November 2020, 14:26
Marknadschefens vision för Intersport efter rekonstruktionen: Köpupplevelse före kampanjerAnnonsörerFör tre veckor sedan kom nyheten att Intersport ansöker om rekonstruktion. Parallellt med att verksamheten ska räddas genomför varumärket två stora kampanjer samtidigt som den...4 Maj 2020, 14:14
Intersport väljer global byrå utan pitchByråvalValet föll på holländska We Are Pi när Intersport skulle välja reklambyrå för sin globala satsning.17 Juli 2019, 08:31
Welcom dubblar förlustenNyheterUnder 2018 dubblade Welcom förlusten i jämförelse med året dessförinnan. Vd Joakim Brinkenberg lyfter fram kundtapp och för stora omställningskostnader.24 Juni 2019, 08:20
Därför valde han bort en framtid som chefredaktörMediaHan stod på tröskeln till chefredaktörsposten på GP. Men efter 15 år på tidningen bytte Anders Goliger istället riktning helt. Nu berättar han varför han...30 September 2016, 09:45
Intersport startar Youtubekanal med IJustWantToBeCoolReklamPå bara några dagar har 7000 personer börjat prenumerera på ”Fotbollstuben”, en satsning av byrån Welcom som tillsammans med Youtubenätverket Splay ska stärka Intersports varumärke...11 April 2016, 12:22
Vizeum blir sportigtByråvalIntersport väljer Vizeum som ny mediebyrå. Uppdraget låg tidigare hos Scream.23 November 2015, 13:01
Spotify Business vinner flera storkunder – på drygt en månadMediaFöretagsvarianten av Spotify, Business, fick in McDonalds som kund i slutet av juni. Då hade inte ens den officiella lanseringen skett – den inleddes den...13 Oktober 2014, 15:59
”Vill förmedla själ och attityd”ReklamIntersport inleder en reklamoffensiv – med hjälp av byrån Welcom och produktionsbolaget Social Club. – Målet är att förmedla själ och attityd. Inte bara produkt...1 Augusti 2014, 08:54
Intersport välkomnar WelcomReklamGöteborgsbyråm Welcom blir Intersports nya byrå. Samarbetet inleds omedelbart och täcker all kommunikation hos Intersport.21 Februari 2014, 11:54
Erik Andersch till InhouseReklamIntersport tappar marknadschefen Erik Andersch och reklamchefen Karin Fritzon. Duon ska nu dra igång Inhouse verksamhet i Göteborg. – De ville gå över till...26 November 2013, 14:56
Intersport utökar samarbete med alpina landslagetReklamIntersport utökar nu sitt sponsorsamarbete med det alpina landslaget. Bland annat får sportkedjan rätten att sälja produkter med Ski Team Alpines logotyp på.27 April 2010, 14:44
Superettan – då rasar sponsorintäkternaPRHammarby har tappat en av sina huvudsponsorer, Finlux. Avtalet för ytterligare en huvudsponsor – Folksam – löper ut. Klubben kan räkna med att 40 miljoner kronor...29 Oktober 2009, 09:26
Erik Andersch lämnar McCannNyheterErik Andersch, tidigare vd för Trigger, får gå från McCann. – Vi har kommit överens om att han lämnar bolaget, säger Michael Storåkers.4 Februari 2009, 19:06
Andersch till IntersportReklamErik Andersch skulle basa för McCanns expansionsplaner i Göteborg. Samtidigt har han tagit jobbet som marknadschef för Intersport.21 Januari 2009, 12:30