Fenomenet ständig rea: Så tvingas varumärken anpassa sig till konsumentens marknadResumé insiktMed explosionen av e-handeln har rea- och rabattfenomenet mer eller mindre blivit en konstant i många webbshoppar. Samtidigt växer sig en global klimatrörelse allt starkare...2 December 2020, 12:16
Så kommunicerar en handel i kris – är desperation vägen till kundernas hjärtan?Resumé insiktRabattkoder, utförsäljningar och uppmaningar. När butikerna går på knäna går det på sina håll att se desperationen i marknadsföringen. Men fungerar det att vädja till...29 April 2020, 13:22
Den kompletta guiden: Så maxar du e-postmarknadsföringenResumé insiktFramgångsrik e-postmarknadsföring är en vetenskap. Rabatter, kompisapproach och stressiga budskap. Ändå är det inte alla som lyckas med sina utskick. – Vi människor är fullkomligt dumma...10 April 2019, 12:32
Varumärkenas massutskick: “Det är åt helvete för mycket”Resumé insiktÅhléns, Hotels.com och Sportamore skickar stora mängder mejl med köpuppmaningar och stressade budskap till oss som kunder. Varför har de valt denna strategi och ger...10 April 2019, 08:38
CPM-priserna i sociala medier skenar – så ska annonsörerna tackla problemetOpinionUnder 2017 steg CPM-kostnaderna på Facebook och Google med 90 respektive 70 procent. För att få lönsamhet på sin marknadsföring måste annonsörer därför hitta nya...20 December 2018, 13:36
Dags för kommunikationsbranschen att skapa värde – på riktigtMediaSvenska marknadsförare har tappat storyn och möjligheten att utveckla kunden, produkten och affären. Branschen måste börja arbeta på ett annorlunda sätt för att förvalta kreativiteten,...29 November 2018, 13:30
Den nya byrån som ska utmana branschenMediaJesper Åström startar sin femte byrå med en idé om att folk ska börja betala ditt företag för din reklam.1 Augusti 2018, 07:16
Här är spelreklamens hemligheterResumé insiktJackpottar, freespins och bonusar. Spelbolagens marknadsföringsmetoder blev tydliga när Resumé Insikt wallraffade som kasinospelare. Här är knepen du kan lära av.22 Maj 2018, 14:23