Här hittar du samtliga artiklar, fördjupningar och analyser om Jesper Paalsson på resumé.se. Följ ämnet för att uppdatera dig i händelseutvecklingen om Jesper Paalsson.
Kampanj
Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton av Tage Danielsson kommer åter upp på scen på Filadelfiateatern i november. I år hjälper Frank och Happyar till med AR-taknik för att locka ännu fler gäster – och i Karl-Bertils ära donerar byråerna arvodet till Frälsningsarmén.
Affärer
På ett och ett halvt år har Frank växt till 24 medarbetare. Nu startar byrån en inkubator och accelerator där de går in som delägare i Sveriges enda risfabrik. För Resumé berättar byrågrundaren Jesper Pålsson om strategin, hemligheten bakom tillväxten och varför han tror modellen där byråer går in i startups är en del av framtiden.
Resumé insikt
Efter ett år med kreativitet i karantän – med distansarbete, sinande finanser, förändrade processer och osäkra kunder – börjar vi se ljuset i tunneln. Men finns det anledning att oroa sig för att kreatörens förändrade förutsättningar kommer påverka nivån på den lovprisade svenska kreativiteten?
”All kreativitet har runnit ur mig”, säger Martin Ringqvist, creative director på Oatly, om hur han känner sig efter en vanlig dag av Teams-möten.
Han får medhåll av branschkollegorna som också tipsar om hur de trots allt hittar kreativiteten i en exceptionell tid.
Byråer
Vad gör man som nystartad byrå när man inte kan träffa potentiella uppdragsgivare? Frank har skapat en digital plattform för lunchmöten och i veckorna har byråns vd Jesper Pålsson skickat ut en lunchinbjudan till bland annat Klarna, Ving, Audi och Google.
Byråer
Coronaviruset ställer byråbranschen inför helt nya utmaningar. Jesper Pålsson, vd på den nystartade hybrid-byrån Frank Digital, berättar hur byrån växlat fokus i sin affär och börjat pitcha mot USA. Det har redan gett upphov till nya kunder.
Resumé insikt
85 procent av de nystartade bolagen inom kommunikationsbranschen är oroliga för sin existens på grund av corona. Hur tacklar de krisen som kom från ingenstans? Vi har pratat med fem nya byråer – här är deras tankar.
Reklam
Josefine Richards, David Borg, Johan Nerman och Jesper Pålsson, ordföranden i kategorierna film, content, utomhus och print i Månadens kampanj, tycker till om nomineringarna i Sveriges största reklamtävling Guldägget.
Byråer
Byråsatsningen Made by Forest med Steve Angello föll platt. Nu är Jesper Pålsson tillbaka från USA med det nya projektet Frank, en hybrid mellan ett it-konsultbolag och en digitalbyrå. För Resumé berättar han om lärdomarna från åren på andra sidan Atlanten.
Helgintervjuer
Steve Angello är stjärn-dj:n som föredrar att snacka om design och marknadsföring framför att prata om pengar. Resumé träffade honom för att ta reda på hur han gjort för att bygga upp sitt eget varumärke.
Reklam
Stopp anordnar, i samarbete med Social Media Week 2011, den fem dagar långa tävlingen No Right Brain Left Behind. Tävlingen är en uppmaning åt reklambranschen ta fram förslag som kan främja kreativiteten i amerikanska skolor.
– Det är inte bara för reklambranschen utan det är något som faktiskt kan göra nytta, säger Jesper Pålsson, vd på Stopp LA.