Säljes: Diesels ikoniska reklamReklamI vintras ställdes Diesel och Paradisets omtalade reklam från 1990-talet ut på Fotografiska. Nu säljs replikor av kampanjerna på auktion.29 Augusti 2017, 09:05
Pride-profiler uppmanar män att kolla prostatanReklamSkådespelerskan och transaktivisten Aleksa Lundberg invigningstalar på årets Pridefestival. Samtidigt figuererar hon i en kampanj för Mustaschkampen.2 Augusti 2017, 12:25
Jocke Jonason gör kampanj för Viaplays nya originalserieReklamViaplay har tillsammans med bland annat Jocke Jonason och Jens Pamp skapat reklamkampanjen för den nya originalserien Veni Vidi Vici.12 April 2017, 12:53
Jocke Jonason gör kampanj för A Non Smoking GenerationReklamOrganisationen bjuder in hela Sveriges näringsliv för att tillsammans få ett slut på rökningen bland barn och ungdomar.4 Januari 2017, 10:10
Kastades in i 90-talets hetaste reklamjobb – nu måste hon vara mer kreativ än någonsinHelgintervjuerDDB Stockholms vd ställer hårda krav på medarbetarna. För Resumé berättar Tove Langseth om hur det var att jobba med Diesel på Paradiset som ny...2 December 2016, 15:23
”Det största misstaget är att inte vara modig”HelgintervjuerReklamlegendaren Jocke Jonason är sedan snart två år tillbaka i Sverige. I helgintervjun berättar han om när han försökte muta sig in i ett ryskt...13 November 2015, 15:51
Ur&Penn till Jocke Jonasons byråByråvalUr&Penn ska inleda en stor satsning på smycken. New Agency får uppdraget att marknadsföra lanseringen.23 September 2015, 11:04
Jocke Jonason startar ny byrå med Jens PampReklamTvå tungviktare i branschen slår sina påsar ihop. Jocke Jonason och Jens Pamp startar den nya byrån "New Agency".1 September 2015, 10:40
Jocke Jonason lämnar AWBReklamJoakim Jonason lämnar jobbet som partner och creative director på AWB. Han påbörjar nu ett nytt projekt, men är förtegen om planerna.13 Maj 2015, 14:23
90-talets Golden Boy tillbaka i SverigeReklam90-talets Golden Boy i svenska reklambranschen – Paradis-grundaren Joakim Jonason – har flyttat hem efter många år utomlands. Nya jobbet: cd och partner på AWB.16 Januari 2014, 08:29
”Jag var aldrig fokuserad på Guldägg”ReklamJoakim Jonason var reklamens Golden boy på 90-talet. Han har vunnit mängder med Guldägg och Grand Prix i Cannes. – Jag var aldrig fokuserad på...17 April 2012, 12:06
Han behöver 200 miljonerReklamJoakim Jonason behöver 200 miljoner till att starta upp ett hemligt retailprojekt i London. Men tiderna är för tuffa och reklamgurun har svårt för att...2 December 2011, 14:26