Kritiken mot den svenska linjen och de största misstagen företagen gör under kris – våra experter svarar på coronafrågornaAffärerUPPDATERAD. Resumé har samlat 12 experter för att svara på dina frågor om corona. Här redovisas frågorna och svaren löpande.24 Mars 2020, 13:58
Rekordår för medieinvesteringar – radio ökade med 25 procentMediaNär Sveriges Mediebyråer sammanfattar året står det klart att medieinvesteringarna är de högsta sedan Mediebyråbarometerns lanserades 2006.9 Januari 2018, 08:06
Medieköpen ökade i januariMedievalMedieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges Mediebyråers medlemmar, ökade med 14,9 procent i januari. Bäst gick tv.7 Februari 2017, 08:01
Rapport: Så mycket ökade medieinvesteringarna 2016MedievalMedieinvesteringarna ökade med 5,1 procent under 2016. Här är medieslagen som är vinnare och förlorare.10 Januari 2017, 08:03
Trendbrott: Printreklamen ökarMedievalKvällspressen har tappat stora annonsintäkter från sina papperstidningar. Men november månad innebar en vändning, visar färska siffror från Sveriges Mediebyråer.6 December 2016, 08:10
Storstadspress: 424 Mkr förlorade annonsintäkter på tre årMediaMedieinvesteringarna minskade med 18 procent i september. Kvällspressen har tappat 60 procent och dagspress storstad 40 procent sedan 2012.13 Oktober 2015, 07:19
Medieinvesteringarna i print och tv backade kraftigtReklamMedieinvesteringarna minskade i juni och juli. Störst tapp hade printkategorin. Bio såg däremot en stor ökning.11 Augusti 2015, 07:30
Nu ökar tv igenMedievalEfter åtta månader av minskade investeringar ökade tv i maj. Det visar siffror från Mediebyråbarometern.9 Juni 2015, 07:02
Rapport: Tv tappar för åttonde månaden i radMedievalMer pengar till nätet. Mindre pengar till print och tv. Så kan trenden sammanfattas i Mediebyråbarometern för april månad.12 Maj 2015, 07:15