Här hittar du samtliga artiklar, fördjupningar och analyser om Josefine Richards på resumé.se. Följ ämnet för att uppdatera dig i händelseutvecklingen om Josefine Richards.
Byråer
Hemmajobb, kunder som drar i nödbromsen och osäkerhet inför framtiden. Coronaviruset ställer Sverige byråer inför nya utmaningar. Resumé vänder sig till fem creative directors för att ta reda på hur deras kreativitet påverkas av krisläget.
Reklam
Josefine Richards, David Borg, Johan Nerman och Jesper Pålsson, ordföranden i kategorierna film, content, utomhus och print i Månadens kampanj, tycker till om nomineringarna i Sveriges största reklamtävling Guldägget.
Nyheter
När de två betydande nätverkskunderna Subway och Mastercard väljer att centralisera stora delar av McCann Stockholms uppdrag till en europeisk central nivå tvingas byrån till en omorganisation. Det innebär bland annat att medarbetare kommer lämna.
Folk på väg
Hon har varit involverad i många av Ingos främsta kampanjer. Nu lämnar Josefine Richards byrån efter tolv år. Och hon sätter ribban högt på nya arbetsplatsen – ambitionen är att det ska bli det mest spännande McCann-kontoret i världen.
Reklam
I Folkoperans nya uppsättning av körverket "Förklädd gud" deltar EU-migranter på scen. För att synliggöra hur osynliga utsatta grupper är i samhället valde man att via deltarna skänka bort 100 eftertraktade biljetter. På tolv timmar nappade bara en person.
Helgintervjuer
Hon vill slopa alla yrkesroller, skapa diskussion vid middagsbordet och har en stark tro på att den digitala eran snart är död. Josefine Richards är copywritern bakom Lidls många pr-succéer och numera creative director på Ingo.
Folk på väg
Hon har varit med och tagit fram de omtalade kampanjerna för Lidl. Nu får Josefine Richards axla ett större ansvar som creative director.
– Jag känner verkligen att vi är på rätt väg och att vi ska fortsätta i samma riktning, säger hon.
Reklam
Ingos Lidl-kampanj för ”lyxkrogen” Dill har fått stor uppmärksamhet i helgen. – Vi har försökt att bevisa Lidls kvalitet länge, men det är ingen som tror på en glassig reklamfilm. Vi ville skapa något där man fick uppleva beviset på matvarornas kvalitet på egen hand, säger Josefine Richards, copywriter på Ingo.