Storannonsörer i uppror – skapar egen mediebyråMediaFörhållandet mellan norska annonsörer och mediebyråer har varit spänt sedan 2016. Missnöjet har lett till att annonsörerna nu gör en egen mediebyråsatsning.24 Augusti 2018, 12:39
SMFB klipper banden till Forsman & BodenforsReklamNorska reklambyrån SMFB köper ut Forsman & Bodenfors 30 procentiga ägande.2 Augusti 2016, 07:48
40 tjänster bort på VGMediaNorska dagstidningen Verdens Gang, som ägs av Schibsted, ska spara mellan 30 och 60 miljoner kronor under 2016. Som en konsekvens ryker 40 tjänster, större...8 Januari 2016, 13:47
Mikael Persbrandt startar investmentbolag - med AWB-grundareMediaSkådisen Mikael Persbrandt teamar upp med AWB:are, tv-kanal skrotar spelreklam och Game of thrones förändrar sexscener efter kritik.22 December 2015, 07:35
Elva tips för att lyckas i sociala medierMediaDen norska storkonferensen Social Media Days går av stapeln i början av februari. Branschtidningen Kampanje har listat juryn i Social Media Awards (12 personer, inklusive...15 Januari 2014, 11:16
Undersökning - tv har blivit ett bakgrundsmediumMedia6 av 10 använder en annan enhet då de ser på tv – i gruppen 15-35 år ligger siffran på 84 procent. Ett genomsnittsligt norskt...2 April 2013, 06:49
Mad Men-kanalen drar igång ny reklamserieMediaKanalen AMC kommer med en ny reklamfilmsserie efter sin storsuccé Mad Men. Den nya serien The Pitch är en dokumentär om den amerikanska reklambranschen...23 April 2012, 13:36
Schlagerpengarna i sjön för NorgePRHelgens Eurovisionsschlager i Oslo kostade norrmännen 200 miljoner norska kronor. Men reklamvärdet sägs vara lika med noll.1 Juni 2010, 06:27