Här hittar du samtliga artiklar, fördjupningar och analyser om Kantar Media på resumé.se. Följ ämnet för att uppdatera dig i händelseutvecklingen om Kantar Media.
Annonsörer
Med hjälp av Kantar Sifo har Resumé sammanställt Sveriges största annonsörer under fjolåret. ✔️ Bolagen som ökade och minskade sina medieinvesteringar mest under fjolåret ✔️ Amazon har satsat rejält. ✔️ Ett lågprisvarumärke seglar upp till största annonsör inom telekom.
Annonsörer
Ta del av de största annonsörerna i september 2021, se vilka stora varumärken som drog ner medieinvesteringarna till noll under mätperioden samt rörelserna inom telekom, e-handel, dagligvaruhandel, finans och resebranschen.
Morgonsvepet
Alphabet dubblar vinsten under Q1 tack vare tillväxten för Googles reklamintäkter, WPP slår samman Group M och Wundermans dataspecialister och svenskarna som får plats i Cannes Lions jury. Det är några av nyheterna i morgonsvepet.
Annonsörer
Kantar Sifos siffror över Sveriges största annonsörer i mars 2021 visar att Ica fortfarande investerar mest i köpta medier. Samtidigt tar Amazon plats som landets näst största annonsör, ett knappt halvår efter etableringen i Sverige.
Morgonsvepet
Heineken gjorde den mest efffektiva reklamkampanjen under 2020 enligt en ny mätning av Kantar, hon tar över CPB efter Erik Sollenberg och P&G satsar på fotbollssponsring. Det är några av nyheterna i morgonsvepet.
Annonsörer
Oktobersiffrorna visar att flera digitaliserade bolag går starkt framåt medan livsmedelsjättarna fortsätter att spara mediepengar. Resumé går igenom de mest intressanta förflyttningarna i medieinvesteringar från Kantar Sifo och sammanfattar förändringarna bland de största annonsörerna under pandemin (mars-oktober).
Affärer
Ica är den största annonsören i Sverige hösten 2019. Tele2 är det företag på topplistan som ökar sina reklaminvesteringar mest jämfört med samma mätperiod i fjol medan Telia nästintill har halverat sin annonspeng. Detta enligt bruttosiffror från Kantar Sifo.