Här hittar du samtliga artiklar, fördjupningar och analyser om Kenza Zouiten på resumé.se. Följ ämnet för att uppdatera dig i händelseutvecklingen om Kenza Zouiten.
Nyheter
Det har gått knackigt för Kenzas varumärken som startats i samarbete med andra. Men med det egna aktiebolaget tuffar på. Tre miljoner kronor i utdelning och ett rörelseresultat på 8,9 miljoner kronor – trots att det anses varit tufft under pandemin.
Reklam
Nu kommer ett nytt domstolsavgörande i målet mellan influencern Kenza Zouiten Subosic och Konsumentombudsmannen. Domen blir vägledande för vad som är grunden för ett kommersiellt samarbete mellan ett företag och en influencer – och därmed vad som är reklam i en influencers flöde.
Resumé insikt
Som gravid exponeras du för mängder varumärken som krigar om att vara nummer ett. Välkommen till klubbar, mobilappar och babyboom bland influencers, men också retargeting efter missfall och uppmaningar om äggfrysning. Vi följer pengarna i gravidresan.
Sociala medier
Patent- och marknadsdomstolen fäller 2 av Kenzas 30 inlägg från influencerresan med Chimi Eyewear – trots att de var reklammärkta. Enligt domen är det viktigt att influencers ännu tydligare skiljer på de inlägg som är reklam och de som inte är det. Advokat Stefan Widmark önskar sig en mer ingående analys av gränsdragningarna.
Varumärke
Chimi Eyewear avbröt sitt samarbete med Isabella Löwengrip då det stod klart att ett sponsrat inlägg boostats med köpt engagemang. Vd Daniel Djurdjevic säger till Resumé att Chimi kommer att se över sina samarbeten med influencers mer noggrant framöver.
Resumé insikt
Den putsade fasaden har fallit. De senaste åren har influencers allt mer börjat berätta i sociala medier om psykisk ohälsa och andra skavanker. Men vad händer med samhällsmiljön när sådana inlägg blir klickraketer och lajkbomber? Och hur ska annonsörer förhålla sig till den rådande trenden?
– Detta är skamlöst, säger Paul Ronge, pr-konsult.
Nyheter
Nelly föddes på nätet och har byggt sitt varumärke i sociala medier. Idag gör globaliseringen av e-handeln att de utmanas av internationella jättar som Amazon. För Resumé berättar vd Anna Ullman Sersé om Nellys varumärkesresa – och planen för att hävda sig på framtidens retailmarknad.
Sponsring/Event
Hollywoodstjärnan Mischa Barton, känd från serien OC, och svenska bloggare Kenza Zouiten ska är dragplåster för det amerikanska festkonceptet Lindsay´s Party som kommer till Stockholms stadion den 26 maj.
För Petré Event & Pr blir det ett stort uppdrag.