Här hittar du samtliga artiklar, fördjupningar och analyser om Kurppa Hosk på resumé.se. Följ ämnet för att uppdatera dig i händelseutvecklingen om Kurppa Hosk.
Varumärke
Nina Siemiatkowskis bolag Milkywire kopplar samman globala välgörenhetsprojekt med privatpersoner och företag som vill hjälpa. Nu lanserar bolaget en ny visuell identitet, framtagen av design- och varumärkesbyrån Kurppa Hosk.
Resumé insikt
Många byråledare drömmer om större uppdrag. För att nå dit krävs viss kapacitet. Resumé har gått igenom över 200 bokslut och snackat med de inom varje byrådisciplin som haft störst tillväxt under året som gått. Här delar Passion Lab, Valentin Experience, Kurppa Hosk, Redgert Comms och Nord DDB med sig av förklaringarna till framfarten.
Resumé insikt
Vem vinner och vem försvinner? Resumé Insikts årliga jättekartläggning av 200 byråers bokslut visar på en hel del oväntade vändningar:
✓ Reklambyråerna: Så mycket har F&B krympt sen 2018
✓ Pr-byråerna: Jätteras för Prime, Kekst CNC och Rud Pedersen
✓ Contentbyråerna: Starka år för jättarna
✓ Designbyråerna: Grow rasar trots breddat erbjudande
✓ Digitalbyråerna: Storbyråernas revansch
✓ Eventbyråerna: Full fart framåt
✓ Pandemins slägga mot de mindre byråerna
✓ Byråerna som växte mest 2021
✓ Vinnarna och förlorarna i alla byrånischer
✓ Interaktiva tabeller – jämför själv.
Design
Nytt typsnitt, varmare färger och en design som enklare kan översättas till digitala kanaler. Telia moderniserar den visuella identiteten för att förenkla arbetet för designers och göra varumärket tydligare för användaren.
Byråer
Talang, data och den osäkra omvärlden. Ta del av de största utmaningarna på 28 byråchefers agenda inför det kommande året. ”Vi känner en påtaglig resursbrist i branschen när det kommer till erfarna kreatörer”, säger Joachim Berntzon.
Folk på väg
I våras lämnade Silla Levin vd-posten på Forsman & Bodenfors, en byrå där hon hade arbetat i 20 år. Nu blir hon blir vd på Kurppa Hosk med målet att skapa ”världens mest progressiva byrå”. Hon ska också vara med och affärsutveckla byrågruppen Arc:s erbjudande.
Varumärke
Tillsammans med byråerna BAS och Kurppa Hosk har kedjan tagit fram en ny identitet, inspirerad av gamla kataloger och nya behov. ”Den nya identiteten gör kommunikationen enklare och tydligare, var den än sker”, säger Clas Ohlsons group brand manager.
Byråer
Kurppa Hosk, som i år fått äran att skapa en ny visuell identitet för Berghs, gör ett fint resultat 2020 och delar ut 5 miljoner kronor till aktieägarna. Och enligt vd:n Måns Jacobsson Hosk fortsätter utvecklingen uppåt även under 2021.
Byråer
Arc är en av de nya stora spelarna på den svenska marknadsföringskartan. Trots pandemin ser de ut att nå omsättningsmålet på 600 miljoner kronor för 2021. ”Visst träffar vi på byrånätverken men inte så ofta. De kunder vi jobbar mot vill ofta ha en lite mer helintegrerad lösning från oss som konsulter.” säger vd:n Mattias Olofsson.
Byråer
Först gick Capman och sedan Norvestor in i byrånätverket NoA och i dagarna stod det klart att Altor investerar i en ny digital byrågrupp. Intresset från riskkapitalbolagens håll växer i takt med att byråernas erbjudanden allt mer börjar likna managementbolagens. ”Vi ser en stor marknadspotential som är lockande för private equity”, säger Carl Wessberg på GP Bullhound.
Affärer
Ett entrepenörsdrivet mindset ska få Sveriges nya byrågrupp att stå ut i jämförelse med konkurrenter som Accenture Interactive. ”Alla företag ska fortsätta göra vad de är bäst på”, säger Björn Alberts, partner på Curamando.
Reklam
Efter branschuppropet #sistabriefen lanseras"Tele2-klausulen" i syfte att bidra till en tryggare arbetsmiljö på kommunikations- och marknadsavdelningen och bland opearatörens externa partners. Nu uppmanar kommunikations- och marknadsdirektören Åse Holmberg andra annonsörer att följa samma linje.
Design
Butikskedjan designtorget lanserar nu en helt ny varumärkesidentitet efter ett års arbete. Bakom den nya profilen står designbyrån Kurppa Hosk och arkitektbyrån Boys Don't Cry.
– Vi har försökt skapa något opretentiöst, säger Thomas Kurppa, medgrundare och cd på Kurppa Hosk.
Reklam
Thomas Ekman stöper om hela marknadsarbetet för Tele2 och skrotar Tele2 Business och Tele2 Privat så att det blir ett enda Tele2. Fåret Frank ger sig också ut i världen – undercover:
- Han är inspirerad av vårt program Undercover Boss, haha, säger Thomas Ekman.