Parken stängd – då satsar Liseberg på skräcknatt för influencerparKampanjMed en helt stängd park och medieinvesteringar på noll bjuder Liseberg in åtta utvalda besökare för en övernattning på Spökhotellet Gasten – och påminner om...30 Oktober 2020, 10:18
Gröna Lund och Liseberg pausar medieinvesteringarna helt: ”Kan få effekter på varumärket”AnnonsörerFortsatt pausad marknadsföring är Gröna Lund och Lisebergs svar på regeringens besked om att nöjesparker tvingas hållas stängt till följd av coronaviruset. Men det är...23 Juni 2020, 10:48
Lisebergs Halloween-reklam stoppasReklamReklamfilmen inför Halloween anses för läskig, Dunkin' dumpar Donuts när varumärket görs om och AT&T utmanar nätjättarna med transparens. Det är några av nyheterna i...26 September 2018, 06:30
Liseberg väljer WelcomByråvalEfter att under hösten ha gått igenom upphandling väljer Liseberg Welcom som fullservicebyrå.15 December 2017, 09:19
Zlatan Ibrahimovics app går i gravenMedia"Zlatan Unplugged" läggs ner, Liseberg redigerade bort ljushåriga i annons och Donald Trump hävdar att medierna underrapporterar terrordåd. Det är några av nyheterna i morgonsvepet.7 Februari 2017, 06:46
Liseberg till Ebba Lindqvist PRByråvalNöjesparken väljer Ebba Lindqvist PR för att marknadsföra utvalda segment kring konserterna säsongen 2016.26 April 2016, 09:29
Så skräms Liseberg på NöjesbladetMedievalLiseberg vill ge folk en överraskande surfupplevelse. Lägg till ?bu=uu efter någon artikel på Nöjesbladet så dyker en Halloween-annons plötsligt upp.22 Oktober 2015, 09:40
Annonserna som byter skepnad när mörkret kommerMedievalGulligt när solen skiner – läskigt när mörkret har lagt sig. Så har Liseberg och DDB Göteborg tänkt i kampanjen för Halloween.13 Oktober 2015, 11:56
Silver till Lisebergs appReklamLisebergs app "The fun queue" av Shout och Sticky Beat knycker ett silverlejon i Mobile. Det får juryledamoten Malin Ingevall att jubla. – Det...22 Juni 2015, 13:41
Ett gyllene tidsfördrivReklamIngen gillar att stå i kö, så varför inte bjuda på lite underhållning? Shout vinner Guldägg i kategorin Event med kampanjen "Den roliga kön" för...29 April 2015, 13:07
DDB:s första film för LisebergReklamI slutet av förra året valde Liseberg DDB Göteborg som ny reklambyrå. Nu lanseras den första filmen i samarbetet som ska visa upplevelsen av Lisebergs...23 April 2015, 10:46
De kan vinna "Årets annonsör"ReklamNu står det klart vilka som tävlar om att vinna utmärkelsen "Årets annonsör" på Stockholm Media Week. Vinnaren kommer presenteras den 20-21 maj.9 April 2015, 07:43
DDB blir tredje byrån på två årByråvalLiseberg har under de senaste åren bytt ut Forsman & Bodenfors mot Shout mot nu senast: DDB Göteborg. Men det nya samarbetet är bara påskrivet...17 December 2014, 10:23
Liseberg lanserar kö-appReklamLisebergs nya berg- och dalbanan Helix har gjort stor succé, men det blir ofta långa köer. Därför lanserar Liseberg och deras byrå Shout en app...10 Juni 2014, 09:01
Appen som ska locka turister till GöteborgMedievalPå uppdrag av Liseberg, Universeum och Göteborg & Co har reklambyrån Stendahls tagit fram appen ”En perfekt dag”, som med hänsyn till vädret ger tips...12 Maj 2014, 21:18
Ny marknadschef till LisebergPRSveriges största nöjespark rekryterar ny marknadschef. Robert Arvidsson börjar på sin nya tjänst i april. – Vi ser mycket fram emot samarbetet med Robert, säger...7 Februari 2014, 11:45
Shout vinner tillbaka LisebergByråerFöre jul kunde Resumé avslöja att samarbetet mellan Liseberg och reklambyrån Forsman & Bodenfors avslutats efter bara ett år. Nu har Liseberg valt en ny reklambyrå. Det...22 Januari 2014, 15:16
Liseberg och F&B går skilda vägarReklamSamarbetet mellan Liseberg och reklambyrån Forsman & Bodenfors avslutas efter bara ett år. – F&B är nog Sveriges bästa reklambyrå, men det är som ett äktenskap,...16 December 2013, 11:48
Grayling hämtar kreativ chef inhousePRPr-byrån Graylings konsult och rådgivare i Malmö, Ida Åstrand, kliver uppåt i hierakin och blir ny kreativ chef. – Ida har en kreativ briljans som kommer...26 September 2013, 06:58
Panos oväntade teori - Lisebergsreklamen lyfte KretaReklamNyligen stod det klart att Lisebergsreklamen med gråtande barn frias av Reklamombudsmannens opinionsnämnd. Baddräktskungen Panos Papadopoulos var en av de tuffare kritikerna. Han är fortfarande...23 Augusti 2013, 11:31
Lisebergs Gråtande Barn-reklam friasReklamNöjesparken Lisebergs reklam med gråtande barn väckte starka reaktioner under våren. Baddräktskungen Panos Papadopoulos gick till hårt angrepp och tyckte att det var ett ”skandalöst...23 Augusti 2013, 06:16
Alternativa protestaffischer täcker F&B:s LisebergsreklamReklamLisbergs kampanj kring Gråtande barn som exempelvis "tvingas åka till Kreta" har inte bara upprört baddräktskungen Panos Papapdopolous, utan har även orsakat rena rama kritikstormen...2 Maj 2013, 07:19
Liseberg: Vi älskar KretaReklamGreklands-födde ”Baddräktskungen" Panos Papadopoulos kräver att Liseberg och reklambyrån Forsman & Bodenfors stoppar sin Glada barngaranti-annons med en gråtande pojke och rubriken ”Vissa ...25 April 2013, 06:38
Baddräktskungens krav: Lägg ner kampanjen!ReklamNöjesparken Liseberg kommunicerar sin Glada barn-garanti med en gråtande pojke och rubriken ”Vissa barn tvingas åka till Kreta i sommar”. Kampanjen upprör Greklands-födde ”Baddräktskungen" Panos...24 April 2013, 13:39
Byråchefen om förlusten av LisebergReklamI går blev Valentin och Byhrs byråchef Martin Ahlgren informerad om att man tappar Liseberg efter tre års samarbete. Att som Göteborgsbyrå tappa landmärket till...23 November 2012, 15:41
Liseberg väljer Forsman & BodenforsReklamResumé kan avslöja att Liseberg väljer Forsman & Bodenfors som ny fullservicebyrå efter Valentin & Byhr. Beslutet togs av marknadschef Kent Kierdorf efter ett val...23 November 2012, 12:57
Liseberg använder MypitchReklamLiseberg använder Mypitch för att marknadsföra sin nya skräckattraktion. Det globala nätverket har nu åtta veckor på sig att komma upp med idéer.17 November 2010, 08:03
En "lysande" julkampanjReklamPå måndag går Liseberg ut i en ny julkampanj. Speakerrösten i radioreklamen och reklamfilmen: Arne Weise. Bakom kampanjen står Göteborgsbyrån Valentin&Byhr.5 November 2010, 09:39