Här hittar du samtliga artiklar, fördjupningar och analyser om Livsmedelsföretagen på resumé.se. Följ ämnet för att uppdatera dig i händelseutvecklingen om Livsmedelsföretagen.
Tävling
Kampanjen ”Eat a Swede” var tänkt att lanseras för två år sedan. En pandemi kom emellan och lanseringen blev inte av förrän i november 2021. Nu vinner McCann och Livsmedelsföretagen reklamvärldens mest eftertraktade utmärkelse, en grand prix i Cannes Lions.
Kampanj
När kampanjen ”Halloj kylskåp” rullade ut gången fick serien nära över kvarts miljoner visningar på Youtube. Nu återupplivar Livsmedelsföretagen kampanjen med en ”säsong 2”. ”Det ska bli så kul att få dela det med alla”, säger Edvin Törnblom, som programleder kampanjen.
Kampanj
Hade du ätit människokött för att rädda mänskligheten? Det är utgångspunkten i Livsmedelsföretagens nya reklamfilm ”Eat a Swede” som ska väcka liv i frågan om hållbar livsmedelsproduktion. Kampanjen är framtagen av McCann Stockholm och filmen regisserad av Daniel Hallberg.
Media
Livsmedelsföretagens vd tillika tidigare pr-konsulten och delägaren i United Minds, Marie Söderqvist, känner sig smått road över den senaste debatten i sociala medier kring köttkuppen i Nyköping.
– LRF säger att man blir snyggare av att äta kött. Det är ju första gången jag har hört en så explicit teori kring det från LRF:s sida, haha, säger Marie Söderqvist.
PR
Efter alla matskandaler – nu har Livsmedelsföretagen, med vd:n Marie Söderqvist i spetsen, rekryterat en av landets ledande krisexperter, Jeanette Fors-Andrée från Hill+Knowlton Strategies.
Hon ska hjälpa till att stötta medlemsföretagen i krishantering och kriskommunikation.
PR
Marie Söderqvist vet vikten av kommunikation som tidigare opinionsbildare i svensk press och som grundare till en av Sveriges främsta kommunikationsbyråer, Prime & United Minds. För Resumé berättar hon hur hon efter hästköttsskandalen filar på livsmedelsbranschens rykte som vd för Livsmedelsföretagen, där hon nu varit i ett år.