Här hittar du samtliga artiklar, fördjupningar och analyser om Loreen på resumé.se. Följ ämnet för att uppdatera dig i händelseutvecklingen om Loreen.
Helgintervjuer
Hon är entreprenören som drar in de mest prestigefyllda pr-uppdragen och hyllas som en supertalang. Just nu arbetar Lili Assefa intensivt med Melodifestivalen. Resumé fick en pratstund med pr-drottningen mitt den värsta schlagerruschen.
Reklam
Trygg-Hansa har dragit igång en vidareutveckling av kampanjen Försäkringskollen – Musikkollen ihop med Lowe Brindfors och B-Reel. Kampanjen sker i samarbete med Spotify och visar att pop- och klubbmusik från 2012 dominerar svenskarnas spellistor.
PR
Moderaternas förre partisekretare, Per Schlingmann, går in som delägare i Assefa Kommunikation. Han blir även en del av styrelsen. – Det ska bli mycket stimulerande att bidra till att koppla ihop Lilis närhet till populärkultur med spetskompetens inom medierelationer och sociala medier, säger Per Schlingmann i en kommentar.
Reklam
Felix Herngren är taggad inför jobbet som programledare för 100-wattaren – reklamgalan som hålls i morgon på Cirkus i Stockholm. För Resumé berättar han om sin 100-wattsfadäs med Loreen 2011, hur det är att försöka få reklamare att skratta, och hur han fått hjälp av en agent med att hantera sin stressiga vardag.
Helgintervjuer
På bara ett år har hon blivit en av svensk pops största nya stjärnor. För Resumé berättar Loreen om vad hon lärde sig av "Idol", varför tv-produktionsbolagen måste ta mer ansvar och vad hon vägrar prata om med medier.
Reklam
Loreen kommer att åka nercabbat i en Mercedes i sommar-Sverige.
Här är klippet där Eurovision-vinnaren får välja och vraka bland vrålåken hos sin sponsor.
– Hon kör en SL nu men kommer att ha en sommarbil de närmaste månaderna, säger Urban Qvarnström, chef för Mercedes bilförsäljning i Stockholm.
Media
UPPDATERAD Loreens Euphoria blev det femte vinnande svenska bidraget i Eurovision. Drygt 3,2 miljoner tittare såg Loreen triumfera i Baku. SVT:s vd Eva Hamlton meddelar också att man är i full färd med att planera för Eurovision-finalen i maj nästa år.
Media
Efter Loreens seger får SVT arrangera Eurovision nästa år. Men det lär inte gå ihop ekonomiskt. – En gissning är att vi går minus på arragemanget men det ska inte påverka den ordinarie programbudgeten, säger programdirektören Annie Wegelius till DI.
Media
Schlagervinnaren Loreens okända jobb: Inslagsproducent och regissör för realityserier som TV3:s "Värsta pojkvänsakademin”, TV4:s ”Matakuten” och ”SVT:S ”Frufritt”. – Man tjänar så jävligt mycket pengar på att göra tv, säger hon till Café.
Media
(Uppdaterad) Loreens statusuppdatering från Melodifestivalen i lördags har fått över 10 000 likes och runt 1 000 kommentarer. Det är dock inte svenskt rekord, lillprinsessan Estelle har fått fler, och även Zlatan – bland annat. – Men naturligtvis är det mycket, säger Jan Fredriksson på Facebooks pr-byrå Helm1, till Resume.se.