Därför blir det bråk mellan generationer – Psykologin bakom ”OK boomer”VarumärkeHur kommer det sig att olika åldersgrupper ofta är så negativt inställda till varandra? Med anledning av att ”OK Boomer” blivit ett internetfenomen tittar Rodolfo...28 November 2019, 12:47
Vampyreffekten: När kändissamarbeten överskuggar varumärketVarumärkeAtt använda en kändis som reklampelare är ett lika gammalt trick som reklambranschen själv. I det senaste avsnittet av Beteendebanken tittar Rodolfo på riskerna med...14 November 2019, 12:48
Haloeffekten – därför är första intrycket så viktigtRapporterHaloeffekten upptäcktes redan 1977. Men den är fortfarande lika giltig när det kommer till att förklara varför vi gärna tillskriver personer och varumärken egenskaper som...31 Oktober 2019, 12:31
Vad sägs om att säga något oväntat på minglet?NyheterHur kommer det sig att den samlade kommunikationseliten i Almedalen är så dåliga på att kallprata? Det frågar sig kommunikationsbyrån Rodolfos grundare Ludwig Jonsson.4 Juli 2018, 09:12
Rodolfo släpper bok som ska lätta upp stela branschmingelNyheterKommunikationsbyrån Rodolfos grundare Ludwig Jonsson och Adam Lundberg släpper boken "Livet och 107 sätt att förhålla sig till det", en bok som med hjälp av...26 Mars 2018, 09:03
Byrå skriver bok om psykologiska insikterMediaRodolfo har alltid använt sig av psykologi för att läsa kommunikationsproblem. Nu ger byrån ut en bok med...8 Augusti 2017, 11:55
Hon blir byråledare på RodolfoFolk på vägCarina Åberg blir byråchef på Rodolfo. Hon kommer närmast från Holy Diver och är nytillsatt styrelseordförande i nätverket Piraya.4 Maj 2017, 09:10
Grundade egen byrå vid 22: ”Missnöjet var min drivkraft”MediaLudwig Jonsson startade Rodolfo för att få jobba mer syftesdrivet – bara 22 år gammal. För Resumé berättar han om hockeykarriärens abrupta slut och hur...25 November 2016, 14:30