Aftonbladet och MMS om jätteökningen: "Annonsörerna låter sig inte luras"Resumé insiktFler spelare med autostarter fick Aftonbladets siffror att rusa i MMS mätningar. Enligt MMS vd är det få annonsörer som “går i fällan” och tittar...7 Juni 2018, 13:10
Rapport: Så mycket ökar onlinevideo i reklamtäta resebranschenResumé insiktTv är en av de viktigaste reklamkanalerna för resebranschen. Hur står sig linjärt mot onlinevideo? Och vilket mediehus sopar banan med konkurrenterna? Här är MMS...7 Juni 2017, 14:56
Så går Aftonbladet TV i MMSMedievalNu redovisar Aftonbladet TV sitt tittande i MMS online-valuta. Här är facit hittills i år.19 Januari 2017, 15:08
MMS efter Facebooks tabbe: ”Förtroendet för onlinevideo står på spel”OpinionI två års tid levererade Facebook felaktiga siffor om videotittandet till annonsörerna. Avslöjandet visar på behovet av en gemensam valuta, skriver Magnus Anshelm, vd på...26 September 2016, 13:12
”Vi ska mäta all webb-tv”MediaMMS nytillträdde vd Magnus Anshelm räknar med att ha en standardvaluta klar för att mäta all form av webb-tv-produktion till hösten: – Alla större aktörer är...9 Maj 2012, 10:30
Mediedoldis tar över IRMMediaMadeleine Thor, distributionschef för Viacom, fd MTV Networks, tar över vd-posten för Institutet för Reklam- och Mediestatistik, IRM. Hon ersätter Magnus Anshelm från...17 April 2012, 13:45
Därför byter Anshelm IRM mot MMSMediaNyheten läckte ut i julas – nu bekräftas den. Magnus Anshelm lämnar vd-posten på IRM för att i stället ta över MMS.12 Januari 2012, 11:01
Högtryck på reklammarknadenMediaIRM spår ett nytt rekordår för reklammarknaden. Enligt senaste prognosen ser 2011 att bli bättre än det tidigare rekordåret 2008. – När den svenska ekonomin nu går...3 Mars 2011, 11:34
Högtrycket i ekonomin gynnar reklamenReklamTillväxten på reklammarknaden blir runt nio procent i år och runt fem procent nästa år. Det bedömer IRM i sin senaste prognos. Högtrcyket i Sveriges...30 November 2010, 12:25
Utomhus är inneMediaUtomhus ökade med 33 procent under tredje kvartalet och fortsätter ta marknadsandelar. Starkt av ett medium som ännu inte digitaliserats. Här har ny teknik en...5 November 2010, 13:02
Glädjeskutt på reklammarknadenReklamReklaminvesteringarna ökade med 9,5 procent, eller 702 miljoner kronor, under det andra kvartalet 2010. Det i jämförelse med samma period i fjol. Men nivåerna från...1 September 2010, 09:45
"Det är inte en tydlig vändning"NyheterHar det vänt nu? – Det är inte en tydlig vändning för hela annonsmarknaden. Men för tv och internet är det tydligt att det har vänt och...6 Maj 2010, 14:53
Stark tillväxt för reklammarknadenReklamReklammarknaden har definitivt vänt uppåt. Det visar IRM:s statistik för första kvartalet 2010.30 April 2010, 09:53
Sverige klarar sig bästNyheterHur går det med reklamintäkterna i de olika nordiska länderna? – Relativt kraftigt nedåt. År 2009 tappade Sverige 13 och Norge 15 procent. För Danmark och Finland...6 April 2010, 08:06
Alla medier på plusReklamI februari ökade alla mediekategorier sina annonsintäkter. Det har inte hänt på två år.25 Mars 2010, 14:04
En ljusning men ingen vändningMediaFyra miljarder kronor försvann från reklammarknaden ifjol. Men det ljusnade mot slutet av året och IRM:s prognos visade sig var något för dyster.16 Februari 2010, 10:28