”Konsumtionskulturen är här för att stanna ”– så ska marknadsförare ageraReklamAntropologdoktorn Katarina Graffman och reklamprofessorn Jacob Östberg ligger bakom boken "Vi är vad vi köper" som reder ut den nya konsumtionskulturens grepp om konsumenten. För...9 April 2018, 08:43
Nya Resumé Insikt Marknad: Rapport från ett morotslandMediaKrokiga morötter är bättre än reklam, tyckte Coop och lanserade Knasiga Morötter. Gissa hur det gick. Analysbrevet Resumé Insikt Marknad berättar om hur aktion blev...25 Augusti 2016, 13:25
Nellys marknadschef om kritiken mot Clara Henry-kampanjenReklam”Vi förstår att det är en fråga som berör och var väl medvetna om det när vi initierade initiativet”, säger Nellys marknadschef Richard Woodbridge som...26 Februari 2016, 13:54
Karin Rosell till E.ONFolk på vägHalebops tidigare marknadschef Karin Rosell börjar en ny tjänst som chef för varumärke och marknad hos E.ON Sverige.8 Januari 2016, 10:43
Marknadsdirektören lämnar Clas OhlsonFolk på vägLars-Johan ”Lajjo” Strand, marknadsdirektör på Clas Ohlson, lämnar sin tjänst. ”Det känns naturligt”, säger han.17 December 2015, 09:00
Så ska hon förändra Åhléns marknadsstrategiHelgintervjuerEtt varuhus för alla - det är så Åhléns ser sig själva. Men företaget har varit för dåligt på att visa vilka de är externt,...11 September 2015, 14:45