Uppstickarförlaget, strategen, debutanten: Så säljer man en författare hösten 2020HelgintervjuerMedierna är i upplösning, agenterna styr och författaren skiftar färg efter sammanhang. I dag marknadsför förlagen paket. Det är inte ens säkert att det handlar...3 Oktober 2020, 07:07
Fortfarande pengar på paus? Så investerar världens tio största annonsörer just nuAffärerNär coronapandemin bröt ut var det många annonsörer som pausade sina reklaminvesteringar. När det andra kvartalet i år gör bokslut ser vi hur världens tio...3 Augusti 2020, 09:24
5 största utmaningarna med en centraliserad marknadsorganisationOpinionÖkad centralisering står på agendan i kristider för ökad kontroll, sänkta kostnader och standardiserade processer. men de finns en rad problem som uppstår kopplade till språk...19 Maj 2020, 11:19
Rapport: Ökningen av den europeiska e-handeln kommer fortsätta efter CoronaDataCoronaviruset har accelererat förflyttningen från fysiska butiker till e-handel. En ny studie av Kantar visar att sex av tio konsumenter kommer fortsätta handla på...8 April 2020, 11:24
Nytt event om B2B-marknadsföring – nominera bästa marknadschefen härSponsring/EventResumé och Dagens Media lanserar det gemensamma eventet B2B Marketing 2020. På konferensen utses också Sveriges Bästa Marknadschef B2B.28 Januari 2020, 10:25
Skuldfällan växer – är Klarna FÖR Smoooth?PodcastMånga är nyfikna på Klarnas reklam. Samtidigt finns det de som menar att Klarna med sitt koncept ”Smoooth” glorifierar detta med att belåna sig själv.5 December 2019, 08:58
Hon vet hur man lanserar en världshajpHelgintervjuerLivia Moore var med och byggde upp Mutewatch och Tictail. Med tusen bollar i luften fångade hon drömmen i New York – nu lämnar hon...5 Januari 2017, 13:52
Därför är julen bästa plattformenReklamHur bra är julen som plattform för marknadsföring? I nya Resumé Insikt Marknad hårdtestar vi julhelgen. Som plattform har den både sina fördelar-och nackdelar.20 December 2016, 07:41
Nya Resumé Insikt Marknad: Rapport från ett morotslandMediaKrokiga morötter är bättre än reklam, tyckte Coop och lanserade Knasiga Morötter. Gissa hur det gick. Analysbrevet Resumé Insikt Marknad berättar om hur aktion blev...25 Augusti 2016, 13:25
Nellys marknadschef om kritiken mot Clara Henry-kampanjenReklam”Vi förstår att det är en fråga som berör och var väl medvetna om det när vi initierade initiativet”, säger Nellys marknadschef Richard Woodbridge som...26 Februari 2016, 13:54
”Vi skulle aldrig tala om hur mycket som är lagom att dricka”HelgintervjuerChristina Luttropp Voquer har roddat IQ:s varumärke i över åtta år med målet att få människor att lyssna. I helgintervjun berättar hon om IQs strategier...30 Oktober 2015, 08:08
Så ska hon förändra Åhléns marknadsstrategiHelgintervjuerEtt varuhus för alla - det är så Åhléns ser sig själva. Men företaget har varit för dåligt på att visa vilka de är externt,...11 September 2015, 14:45