De mest reklamintensiva varumärkena 2000 – vad hände sen?Resumé insiktOm katten själv får välja, en snarkande gubbe iklädd rutig nattmössa och en farfar som äter kolor med en grabb. Det ringer nostalgiska klockor om...16 December 2020, 13:32
Mars byter visuell identitet – syftesdrivet och mer än bara godisDesignTrots att Mars Inc. äger varumärken som Pedigree, Whiskas och Uncle Bens förknippar nog de flesta dem med godis. Genom sin nya visuella identitet vill...14 Mars 2019, 09:30
Snickers på jakt efter Sveriges galnaste hunger-bekännelserReklamSnickers vill rädda situationer som uppstår när magen kurrar. Nu lanseras en ny kampanj som ska plocka fram svenskarnas minnen och personligheter. Vem är du...3 Augusti 2016, 09:29
Grab a Snickers – i TwixformatReklamRyska byrån BBDO Moscow gör metaversion av Snickers kampanj ” You're Not You When You're Hungry" och klär om baren till Bounty, Mars och Twix.14 April 2016, 14:13
Starcom tappar MarsReklamGodisjätten Mars vill konsolidera sin globala medieplanering på en enda byrå och låter Mediacom hantera det stora uppdraget.17 December 2014, 11:09
Heineken vinner hederspris i CannesReklamCannes Lions-festivalen kommer att utse Heineken till Creative Marketer of the Year i juni nästa år. McDonalds vann priset i år, Coca-Cola förra året 2013...24 November 2014, 09:59
Ökade reklampriser för Super BowlReklamFox har sålt sina sista reklamspotar för finalen i den amerikanska fotbollen – Super Bowl. Det genomsnittliga priset landar på 4 miljoner dollar för 30...5 December 2013, 09:04