Här hittar du samtliga artiklar, fördjupningar och analyser om Martin Cedergren på resumé.se. Följ ämnet för att uppdatera dig i händelseutvecklingen om Martin Cedergren.
Folk på väg
Martin Cedergren har tidigare varit kreativ chef på reklambyrån Stendahls och är en prisbelönt kreatör. Nu går han över till kundsidan och Lindex. ”Lindex är redan inne på en spännande resa och jag ser verkligen fram emot att bli en del av den”, säger han.
Reklam
The Isolated Cinema redovisar en potentiell reach på 8,5 miljarder – siffror som varit föremål för en granskning av Resumé Insikt. Byrån bakom kampanjen är Stendahls, vars kreative chef Martin Cedergren undrar hur de annars skulle ha hanterat kampanjens resultat – eftersom siffrorna stämmer med den standard som branschen använder för räckvidd.
Resumé insikt
Ett år i in i pandemin kan kreativiteten lida pin.
40 duktiga kreatörer berättar om karriärens bästa idéer – för att du ska få inspiration till nya succéer.
Fuck isolering, här lättar vi på din blockering.
Resumé insikt
Efter ett år med kreativitet i karantän – med distansarbete, sinande finanser, förändrade processer och osäkra kunder – börjar vi se ljuset i tunneln. Men finns det anledning att oroa sig för att kreatörens förändrade förutsättningar kommer påverka nivån på den lovprisade svenska kreativiteten?
”All kreativitet har runnit ur mig”, säger Martin Ringqvist, creative director på Oatly, om hur han känner sig efter en vanlig dag av Teams-möten.
Han får medhåll av branschkollegorna som också tipsar om hur de trots allt hittar kreativiteten i en exceptionell tid.
Reklam
KOMM har valt ut årets juryordföranden för Guldäggets sex olika kategorier.
– Sammansättningen av dessa kloka och kreativa jurymedlemmar bådar för bra, spännande och kul diskussioner med högt i tak, säger Linda Nilsson, projektledare för Guldägget.
Helgintervjuer
Martin Cedergren, en av landets främsta kreatörer, har något stort på gång med nystartade M&C Saatchi. För Resumé berättar han om rivstarten och hur byrån jobbar för att medarbetarna ska må bra. – Man måste få kunna stanna upp en stund ibland för att orka gå vidare, säger Cedergren som välkomnar Resumés initiativ #baramänniska.
Reklam
Reklambyrån M&C Saatchi överraskade Stockholms-cyklister i morse. Med hjälp av vattenlöslig färg förvandlades cykelbanemarkeringar till cykelannonser för märket Porteur. Martin Cedergren på M&C Saatchi hävdar att ”klottret” inte bryter mot lagen. – Det är okej då färgen är helt vattenlöslig, säger han.
Reklam
Jeffrey Katzenberg på Dreamworks ska prata om tillståndet i media med sir Martin Sorrell medan Patti Smith berättar om kreativitet. Även Åkestam Holst och B-Reel ska ha seminarier. Seminarieprogrammet för Cannes Lions har kommit.