Hur HBTQ-reklam kan stärka eller skada varumärket – detta måste man tänka påResumé insiktOm HBTQ-marknadsföring görs på rätt sätt kan det ha en positiv effekt på lönsamheten. Det skriver forskarna Martin Söndergaard och Erik Modig.10 Februari, 12:55
Konsten att förstå era kunders politiska åsikter är avgörande för effektenResumé insiktSkillnaden i upplevda rättigheter och skyldigheter mellan vänstern och högern påverkar hur företag bör tilltala kunden för att få hen att reagera. För vänsterpersoner funkar...17 November 2020, 08:44
Maskulina personer är mindre ansvarstagande – så når du dem med marknadsföringResumé insiktAtt vara ansvarstagande och hållbar anses vara feminint och således det motsatta till maskulint och macho. Därför är det svårare för varumärken att få maskulina...21 Oktober 2020, 13:51
Kostnaden för företagets oansvariga beteendeResumé insiktDet krävs att minst fyra nyhetsmedier ska plocka upp nyheter om företagens oansvariga beteende om kostnaden för detta ska bli kännbar. Men för den med...25 Augusti 2020, 09:44
Vikten av att kommunicera rätt när personalen sägs upp (ja, du måste berätta om det)Resumé insiktDen som inte berättar om uppsagd personal på ett bra sätt kommer att drabbas av en mängd negativa konsekvenser. Kunder blir priskänsligare, effekten av reklam...13 Maj 2020, 06:47
Från hållbarhet till omtänksamhet – så har 70 gröna varumärken skiftat fokusResumé insiktI går ville alla prata om miljö. Sen kom coronapandemin och nu är det viktigaste att visa upp sig som en ansvarstagande samhällsaktör. Finns det...6 Maj 2020, 09:44
Erik Modig släpper videoserie – ska guida marknadschefer genom krisenGuideHur ska marknadsförare agera för att komma som vinnare ur coronakrisen? Inget säkert vet vi än – men nu har forskarna Erik Modig och Martin...30 April 2020, 13:04
Kommunicera rätt kring ansvarstagande under coronaResumé insiktKlimatfokuserade företag har länge varit mer än självklart. Men i kristider tenderar kunderna att bry sig mindre om det långsiktiga och din relevans sjunker. Vad...15 April 2020, 11:44
Så blir ni mer hållbara med kundernaResumé insiktFör att bli ett mer hållbart företag måste du ge kunderna känslan av att det är något ni gör tillsammans. Så här går det till,...18 Mars 2020, 12:58
Kommunicera hållbart: dessa tre regler gäller – eller låt bliResumé insiktAtt som varumärke trycka på hållbarhet kan gå väldigt fel. Du kan till exempel riskera att förlora en stor del av kunderna som letar efter...18 Februari 2020, 16:10
145 studier: Så kan hållbarhet vara lönsamtResumé insiktMåste hållbarhet vara inkomstbringande för att vi ska satsa på det? Forskarna Erik Modig och Martin Söndergaard, som är nya återkommande analytiker på Resumé Insikt,...22 Januari 2020, 13:54