Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Här hittar du samtliga artiklar, fördjupningar och analyser om Mathem på resumé.se. Följ ämnet för att uppdatera dig i händelseutvecklingen om Mathem.
Resumé insikt
På fem år har 20 digitala bolag ökat sina investeringar i tv och utomhus med 49 procent. Samtidigt finns det de som avstår helt, visar siffror från Kantar Sifo. ”Många stirrar sig blinda på digital marknadsförings påstådda förmågor”, säger Foodoras marknadsdirektör Mika Messa. ✓ Så rustar bolag som Foodora, Meds och Lyko i traditionella medier ✓ Här är miljardbolagen som avstår helt ✓Stora diskrepansen mellan konkurrenterna
Rapporter
Sedan mars 2020 har vi beställt hem från nätmatbutiker som aldrig förr. Det betyder inte att nätbutikerna har stärkt sina varumärken. Både Mat.se och Mathem ligger i Xtremes mätningar långt under branschsnittet i de viktiga parametrarna.
Annonsörer
Resumé djupdyker i statistiken över medieinvesteringarna 2020 för att se vilka annonsörer som valde att gasa – och bromsa. Vi tittar närmare på rörelserna inom dagligvaruhandel, FMCG, fintech, media, bilar, bygghandel, retail och hemkörning av mat.
Resumé insikt
På grund av coronaviruset har efterfrågan ökat så kraftigt i vissa branscher att leveranser har försenats och ställts in. Vad betyder det för kundupplevelsen och uppfattningen av varumärket? Och hur viktigt är det att konsumenterna förblir positivt inställda till servicen även under kris?
– Det är klart att det inte är bra, säger journalisten och e-handelsexperten Urban Lindstedt.
Medieval
Efterfrågan på hemkörningstjänster ökar, för bolag som Foodora och Mathem är marknadsföring en fråga om balans orostider. – All kommunikation ses över löpande, säger Foodoras marknadschef Mika Messa till Resumé.