Experterna och branschprofilerna om vilka trender som kommer att prägla 2021TrendGenombrott för AR, en humoristisk våg, kanske en återkomst för de stora idéerna? Resumé vände sig till ett antal experter och profiler inom kommunikationsbranschen i...6 Januari, 06:56
Är det dags för en svensk COI?OpinionLinda Nilsson, vd på Komm, saknar en motpart för att diskutera offentliga upphandlingar av kommunikationskonsulttjänster. I Storbritannien fanns länge COI, en myndighet med just den...19 Oktober 2020, 07:51
Experterna om nedåtgående trenden – här är affärerna byråerna måste bli bättre påResumé insiktAlla pilar pekar nedåt när Resumé Insikt kartlägger byråernas ekonomi för 2019. Och då ska man komma ihåg att pandemin förra året ännu inte lamslagit...2 September 2020, 10:56
Utlandssemestern inställd – då rusar resebranschen i popularitetResumé insiktResebranschens stålbad gör att marknadsföringen uteblir. Men det spelar ingen roll, visar det sig. När vi går igenom Yougovs varumärkesmätningar står en sak klart: Varumärkena...3 Juni 2020, 09:30
Därför skiljer sig synen på reklam mellan branschen och folketResumé insiktDen reklamen som folket uppskattar mest stämmer inte nödvändigtvis överens med den reklamen som kreatörer älskar att belöna. Vi har pratat med fem veteraner som...19 Februari 2020, 15:28
Byråernas absurda miljard-siffror: “Verklighetsfrånvänt”Resumé insiktSex miljarder impressions för en svensk kampanj. Ja, vad säger det egentligen? Det finns lika många sätt att redovisa sina resultat som det finns tävlande...27 November 2019, 15:21
Experterna: ”Därför lönar sig inte vinnande reklam – längre”Resumé insiktLönar det sig att tävla? Mja. Resumé Insikts kartläggning visar att kreativt prisad reklam ger ökad tillväxt, men inte nödvändigtvis en vinstdrivande byrå. – Förr...30 Oktober 2019, 14:25
Hur bra har partierna varit på att fånga in osäkra väljare?NyheterInget av partierna har någon enhetlig linje i sin kommunikation, därför riskerar de att drabbas av det så kallade "Opelsyndromet".6 September 2018, 12:02
Annonsörer övervärderar digitalt – därför måste du tänka om i mixenResumé insiktDet är stora skillnader på vilka kanaler som annonsörer tror är effektiva – och vilka som faktiskt är det, visar en ny rapport. Kan vi...21 Mars 2018, 10:11
De blir Sveriges Annonsörers effektrådgivareReklamSveriges Annonsörer drar igång en rådgivningstjänst kring effekter dels för att skapa bättre byråsamarbeten, dels för att ta fram en metodik för att mäta och...14 November 2013, 15:06
”Marknadschefen riskerar att få en alltmer operativ roll”ReklamMarknadschefsexperten Mats Rönne, med ett förflutet som varumärkeschef för Electrolux och Ericsson, ser en rad oroväckande tecken för dagens marknadschefer. Det finns dock sätt att...11 Januari 2012, 16:18