Annonsörer söker färre byråer för större uppdrag: ”Finns pengar att tjäna”ByråvalEfter att pitchmarknaden hållit uppe är annonsörer återigen ute och letar nya byråer. Byråvalskonsulterna Max Aperia och Gunilla Bergh tycker sig se ett ökat intresse...10 September 2020, 12:40
Kunderna efterlyser större digital kompetens hos sina byråerByråvalKunder har länge efterfrågat mer digital kompetens hos sina byråer. Men enligt byråvalskonsulten Max Aperia kan behovet av "digital kompetens" ha mer att göra med...10 September 2018, 11:17
Nytt globalt uppdrag för Tillsammans SthlmByråvalBonava, som har sitt ursprung i NCC har valt kommunikationsbyrån Tillsammans Sthlm som leadbyrå för samtliga sina marknader.21 April 2017, 07:48
Därför måste byråerna bli mer proaktivaByråvalProaktivitet är något som efterfrågas till stor del av kommunikationsköparna. Vi frågade byråvalskonsulterna Max Aperia och Sara Farahani Sörlin hur byråerna kan bli bättre på...1 Mars 2017, 15:30
Det här efterfrågas i byråvalen 2017ByråvalSenioritet, samarbetsvilja och content – i allt. Här är 2017, varumärken och byråer.18 Januari 2017, 15:56
Mer pengar i byråvalenByråvalSamma mängd uppdrag, men mer pengar. Så var 2016, enligt byråvalskonsult Gunilla Bergh.4 Januari 2017, 15:57
”Fler byråer säger nej till idépitcher”ReklamJC Companys byråval av Volontaires visar att pitchrekommendationerna har fått större genomslag, enligt byråvalskonsulten på Sveriges Annonsörer Max Aperia.23 Oktober 2013, 12:39
Samsung söker ny byrå för hela NordenReklamTeknikjätten Samsung laddar om reklambössan och går ut i en storpitch. Uppdraget är nordiskt – Samsung som tidigare har lagt ut sina uppdrag på flera olika byråer...29 April 2010, 15:25
"Timpriset är väldigt trubbigt"NyheterIgår skrev Resume.se om Linda Skugges skarpa kritik mot reklam- och webbranschen. Hon fick medhåll av copywritern Lennart Andersson. Men Sveriges Annonsörers byråvalskonsult Max Aperia förstår inte...17 Mars 2009, 14:33